lördag 15 september 2018

Kära vänner♥

Vi är otroliga vi mammor och mormödrar! 
Vi har bestämda åsikter om allt som rör våra barn och barnbarn, de behöver inte överensstämma. 
Men likt ”tigrinnor” sitter vi där och diskuterar allt som som kan tänkas beröra våra barn och barnbarns vardag.
Jag börjar förstå djurhonorna bättre... intressant! 


Igår, den 14 september på Ida-dagen var lilla Alma beräknad att komma.
Nu fick vi ju fira den dagen i alla fall eftersom Franks och Almas mamma heter Ida.
Ida fick en vacker bukett med höstastrar i pasteller.


Mamma född den 17 mars 1925 och söta lilla Alma föddes den 2 september 2018.
93 1/2 år mellan dem... så fina



Även en stolt storebror håller sin lillasyster i famnen.
På söndag blir Alma två veckor. 


Koftan som Alma har på sig stickade jag till Ida när hon låg i min mage. 
Den hade Ida på sig när hon åkte hem från BB. Och nu 29 år senare har Idas lilla dotter den på sig.


Mormors två hjärtan... mina älsklingar

 

Ja, jag känner mig rik... för jag är... 
Ida och Lottas mamma, Frank och Almas mormor, dotter, fru, syster och lärare från Sverige. 
Det finns bara en lycka i detta liv... att älska och att bli älskad


Så mycket kärlek

Önskar dig en skön lördag min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av Ida och blombilderna av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fina bilder på dina nära och kära.
Kram Carin

Mittgodastefinaste sa...

Så fint! Alma är ett så fint namn tycker jag, önskar dig en fin solig söndag kära bloggvän.

Kram Jenny

Channal sa...

TACK Carin!

KRAM

Channal sa...

TACK Jenny! Detsamma till dig.

KRAM