tisdag 11 september 2018

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

  3 days, 3 looks, one woman!

Att jaga trender är aldrig vägen till en säker stil... jag har hittat min stil som jag trivs i.
Visar några basplagg som även kommer finnas i min vintergarderob. T-shirt, cardigan och klänning.


  • Vit långärmad t-shirt i avslappnad passform med djup urringning, Scoop Neck Long Sleeve Top - Filippa K
  • A-linjeformad sandfärgad bomullskjol, Flared Pleat Skirt - Filippa K
  • Underbart sköna handgjorda vita skinnsandlar köpta på Naxos... lite look a like Hermés!


Smyckeset: halsband, örhänge och armband i stål med en pärla och kristall, Luna - Edblad



På väg till skolan...

  • Samma kjol och t-shirt som ovan.
  • Vit "fluffig" mohairkofta med sköldpaddsfärgade knappar - Filippa K
  • Vita tygskor - Gant
  • Vinröd ryggsäck Kånken - Fjällräven
Beige som möter vitt ser alltid genomtänkt ut.


 Söndagens outfit när vi gick ut för att fira vår bröllopsdag.

  • Puderfärgad minimalistisk klänning med trekvatsärmar och slits i sidorna, V-Neck Tunic Dress - Filippa K
  • Puderfärgade mockaballerinas med blomapplikationer, Alina - Design Lars Wallin för Flattered
  • Silverhalsband och matchande örhängen, Rose petal - Efva Attling
Att klä sig i samma färgskala från topp till tå ger alltid ett lyxigt intryck.




Passar på att gå barbent så länge vi har ljumma vindar... snart så kommer hösten smygande på allvar.
Go'kväll och ha det gott min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Ninnie sa...

Fräscht o och med sommarkänslan kvar!

Channal sa...

Tack! Ja, jag fryser in hösten. Har inte plockat undan sommargarderoben än.

KRAM

Mamma C sa...

Snyggt och stilrent.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Carin!

KRAM

Razzy sa...

Jättesnyggt. Jag gillar klänningen, den passade dig 100% Kram Eva

Channal sa...

Tack Eva! Klänningen får hösta betyg av mig :-)

KRAM