tisdag 23 oktober 2018

Vilken helg!


Ja, kära vänner jag har verkligen haft en helg som heter duga! 


På lördagen efter hotellfrukosten checkade jag ut och spenderade sedan ett par timmar på stan i mina favoritaffärer.


I Carl Malmstensbutiken fann jag fåtöljer klädda i blomster från Morris & Co... inte bara H&M alltså!
Aldrig förr har väl intresset varit så stort för tapeter och tyger från William Morris som det är idag. Häftigt!


Vid ett-tiden plockade maken upp mig vid Djurgårdsbron och därifrån åkte vi ut till Rosendals.


Rosendals trädgårdskafé...



På vackra Djurgården ligger trädgårdskaféet som bjuder på sallader, soppor, smörgåsar och bakverk. 
På helgerna vallfärdar många stockholmare till Rosendal. Ja, det är en riktig liten idyll... makens och mitt favoritställe.



När vi satt där i solen och njöt av vår goda lunch dök min fina släkting från Linköping upp med sin lilla Svea.
Glatt överraskade fick vi en liten mysig stund tillsammans. Jättekul!



Mätta och glada åkte vi vidare genom Stockholm till Millesgården som ligger ute på Lidingö.
Millesgården...



Ville inte missa William Morris utställning på Millesgården... så fin!
WILLIAM MORRIS – STÄNDIGT PÅ TAPETEN 
The man, the myth, the legend



Skulpturparken var så vacker i solskenet med alla vackra höstfärger.




En blomsterälskare som jag kan aldrig få för mycket av blommönster.



 Det är intressant att se hur vi svenskar, med den nordiska inredningsstilen, 
verkligen har tagit till oss av den historiska designen från sent 1800-tal och skapat vårt eget uttryck.



Jag kan varmt rekommendera ett besök till både Rosendals och Millesgården.
Och TÄNK! Jag har varit i Stockholm idag också. Skolverket bjöd på utbildning på Norra latin.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen en fin och härlig helg du haft.
Kram Carin

Ninnie sa...

Vilka vackra höstbilder, och vilken härlig och innehållsrik helg du haft!

Channal sa...

Och tänk! Jag har varit i Stockholm idag också :-)

KRAM

Channal sa...

Tack! Det blev en riktig lyxhelg!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Vilka underbara bilder och vilken mysig helg! Jag älskar Stockholm! Å så snyggt med fåtöljer klädda i Morris. Jag funderar på att klä mina två Emma-fåtöljer i William Morris. Och väskorna! Underbara! En sådan måste väl du ha till din tunika, over-match :-) Så fina. Kramen och ha det gott! Jag älskar att fika i Rosendals Trädgårdar. Var där under äppelblommen i våras. Anneli

Anne-Marie sa...

Ser ut att ha varit en toppenhelg med fint väder dessutom.
Rosendals Trädgård är så fint och mysigt. När jag var i Sverige hösten 2015 träffade jag vår gemensamma bloggvän Lotta (Charmiga Charlie) där.
Kram!

Channal sa...

Det är så vackert på Rosendal året om. Det är verkligen en plats som följer årstiderna. Jag är riktigt sugen på att tapetsera om med Morris!

KRAM

Channal sa...

Då måste ni ha haft det riktigt trevligt! Skulle vara så kul att få träffa er båda.

KRAM

Annika sa...

Du hann med mkt i helgen. Härligt.
Ja, Rosendal är jättefint. Håller med dig. Antar att du köpte på dig lite Chanel-make up på Chanel då du var där bla. Chanel for Channal :-)
Kramar!

Channal sa...

Haha! Alldeles rätt Annika! Du känner mig :-)

KRAM