lördag 19 januari 2019

Romantisk miniweekend...

Maken och jag hade tänkt åka upp till Stockholm och gå på Nationalmuseet. 
Men varför stressa till huvudstan när vi kan få lugn, ro och sjöutsikt ute på östgötska landsbygden.



Rimforsa strand ligger ca 4 mil söder om Linköping... 10 mil från oss.


Här välkomnades vi med vackert rum, skön säng, en strålande vy över Åsunden, bubbel, frukt och choklad.




Kändes lyxigt med VIP-mys på rummet...



De har en kärleksfull syn på mat. Så en av kvällens höjdpunkt var när det vankades middag. 
Att bara få sätta sig till bords är en upplevelse för såväl smaklökarna som själen. 
Rimforsa strand är ett prisbelönt kök, som på flera sätt är husets hjärta. 
Där tillagas genuin mat med fokus på lokala råvaror. 
Att kockarna har mat som passion, det märkte vi som gäster. 



Fräscha specialiteter som fick det att vattnas i munnen...



Frukost till strålande sol...




Efter en god natts sömn och en stor frukostbuffé med sjöutsikt var vi redo för en skön kylig promenad.




Se fotstegen på bryggan! -7 grader och någon har tagit sig ett dopp från bryggan.
Bastubad är visst uppskattat året om.



Här ligger deras strandbastubad med egen brygga i vacker natur...



Efter ett dygn här satt vi sedan hos min mamma som är inlagd på sjukhus. Även Ida och Lotta var där. 
Hon är inte bra... det är tungt i hjärtat just nu.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

14 kommentarer:

Anki sa...

Det gör så ont när våra nära inte mår bra. Man känner sig så hjälplös och liten. Hoppas på bättring. Kram Anki

Channal sa...

❤️-Tack Anki! Det är riktigt ledsamt just nu.

KRAM

Mamma C sa...

Vilken underbar miniweekend ni haft. Men tråkigt att läsa att din mamma inte är frisk och kry nu.
Kram Carin

Tummelisa sa...

Hoppas på snar bättring för din mamma.
Kram Tummelisa

Channal sa...

❤️-Tack rara du! KRAM

Channal sa...

❤️-Tack! Det var rofyllt att komma iväg och min mamma ska jag strax åka till och hålla handen.

KRAM

Lena/isklockan sa...

Vilket underbart dygn ni haft. Hoppas din mamma återhämtar sig. Skickar styrkekramar från mig.

Channal sa...

❤️-Tack Lena! KRAM

Ninnie sa...

Vilken underbar helg ni fått mitt i allt det tunga. Så vackra vinterbilder!
Tänker på dej, vi har precis gått igenom ungefär samma med min svärfar....Jobbigt. Kram!

Channal sa...

❤️-Tack Ninnie! KRAM

Anne-Marie sa...

Man behöver inte åka så långt för att få fina upplevelser.
Ser väldigt mysigt ut dit ni åkte.
Och mycket god mat som vanligt. :)
Förstår att det är tungt om din mamma inte mår bra. Det är inte lätt när ens föräldrar blir gamla och sjuka.
Kramar!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Jag hoppas att din mamma blir starkare och bättre snart. Jag skickar varma tankar och förstår att det känns. Det är ju din mamma....Vilken fin helg ni fick. Så mycket god mat och fina omgivningar. Jag tänker på dig.
Många kramar,
Anneli

Channal sa...

Östergötland är vackert! Nej, det är inte kul när man inser att livet varar inte för evigt. Vi pratar för lite om det.

KRAM

Channal sa...

Tack rara du! Sitter hos mamma varje dag efter jobbet. KRAM