tisdag 15 januari 2019

Tulpanens dagđŸŒ·


Hej alla vackra sjÀlar!
I fredags stĂ€dade vi bort julen... en skön kĂ€nsla. 



Solen vÀrker i ögonen... fönstren borde putsas. Jag Àr trött!
Jag tar ett glas C-vitaminbrus. Min mamma Àr gammal... det Àr tungt just nu. Livet Àr oförutsÀgbart.



Tulpaner Ă€r vackra... de doftar nyklippt grĂ€s. 
Jag Ă€r trött... mörk under ögonen... tur att Helena Rubinsteins Magic Concealer hjĂ€lper.
Europop - Mike Oldfield - strömmar ut ur min Mac-dator.
Jag smakar pÄ EKO-Yoghurt. Laktosfri, mild vanilj med mindre socker... det Àr gott!


Behöver roligheter... 
Jag har kul pÄ jobbet. Vi har startat en bokklubb.
Har lÀst flera bra böcker som jag vill tipsa dig om vid ett annat tillfÀlle.
I lördags hade vi gÀster... en trevlig kvÀll.
Det gÄr mÄnga bra filmer pÄ bio just nu... hoppas jag hinner se nÄgra av dem.
Mina barn och barnbarn Ă€r en vitaminkick. 
Om 32 dagar ska jag Äka till solen med dem... lÀngtar!
PÄ fredag ska maken och jag pÄ en romantisk weekend... lÀngtar!
Gillar att bestÀmma saker i förvÀg... ha saker att lÀngta till.



Ska lÀgga ut tulpaner pÄ Instagram... fÄr sÀkert massor av lajks. Ler!
Var rÀdd om dem som Àlskar dig!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Visst Àr livet oförutsÀgbart pÄ mÄnga sÀtt. SÄ kul att ha en massa att lÀngta och se fram emot.
Kram Carin

FrÄn Glam till Damm sa...

Godmorgon Anna,
Oj vilket hÀrligt inlÀgg med sÄ fina bilder samt lite pepp dÀr angÄende att behöva roligheter. Jag kÀnner precis likadant nu. Jag tror att det Àr den hÀr tiden pÄ Äret som lÀtt kan bli lite av en kall och mörk transportstrÀcka mot vÄrens varmare vindar och ljusare tider. Ja, planer att se fram emot Àr vad som behövs!
Kramen,
Anneli

Tummelisa sa...

Ibland kÀnns det som om det Àr mycket i livet. Man vet inte hur man ska orka allt. StÀndigt trött. Som du sÀger behöver man saker att se fram emot. Vi ska ocksÄ resa som du vet till varmare trakter. Ska bli sÄ skönt. Men, innan dess mycket att ordna med hÀr hemma. Har en svÀrmor som Àr 98 Är, och hon behöver lite tillsyn. Min mamma Àr visserligen "bara" 87 Är, men bor i eget hus och behöver ocksÄ lite hjÀlp ibland. Men, det gör vi sÄ gÀrna.
Var rÀdd om dig, trötta inte ut dig.
Kram Tummelisa

Channal sa...

Behövs lite roligheter i mörkret o kylan. Du bor alldeles rÀtt just nu! Lyckost!

KRAM

Channal sa...

Tack! Halva januari har gÄtt och februari Àr kort. Snart har vi vÄr! Bara att bita ihop o hitta ljuspunkter.

KRAM

Channal sa...

Tack, visst vill vi hjÀlpa men ibland blir det tungt. SvÄrt att acceptera att det gÄtt sÄ fort med min mamma. Underbart det blir för oss med lite solsemester.

KRAM