måndag 22 april 2019

Annandag påsk!

Kära vänner! Hoppas att ni haft en trevlig och skön påskhelg! 



Min började med roligt pyntande hemma och idag är det sista dagen på ledigheten.



 Visst är de söta de här små plåtäggen från danska Maileg? 
De går även att öppna... men mina hänger bara som pynt i påskriset.
Nu ska de ner i påsklådan och upp på vinden igen!


Påskhelgen är alldeles lagom... det är skönt tycker jag.




Jag har så mycket fint som min mamma har broderat... som den här lilla tändsticksasken.
Har hälsat på mamma under påsken och suttit på hennes balkong. 



Nu har hon bott på äldreboendet i 1 1/2 månad... det ligger centralt vid Nya torget. 
Tänk, när jag var liten gick vi till torget och handlade på lördagar. Mysiga minnen!


Det var alltid jättemycket folk och full ruljangs på torghandeln. Saknar att det inte finns kvar. Så synd!


Nya torget 1910-20-talet.


Nya torget på 1970-talet
Lånade bilder från Fb - Nostaligiminnen från Norrköping.


I vackra Svea Saluhall har jag handlat över charkdiskarna många gånger... minns det så väl.
Tror att saluhallen slog igen någon gång på 80-talet. Nu huserar en jättefräsch Coop i saluhallen.


Idag gjorde jag mamma lite fin och jag köpte henne en gul kofta till påsk.



Grönskan har verkligen exploderat ute nu när värmen slog till!


Penséer, vitsippor och tulpanfrossa... älskar!


Penséer som små violer passar lika bra inne som ute. Här i prins Eugènkrukan från Waldemarsudde.



Gröna fjädervippor på körsbärsgrenar tillsammans med videkissar.
Fint broderad påskduk av mamma som jag tycker så mycket om.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig påsk du haft. Men börjar inte påsklovet nu?
Jag kommer också ihåg torghandeln när jag var liten. Och så bra att din mamma verkar trivas på äldreboendet.
Kram Carin

Ninnie sa...

Ja, vilken underbar påskhelg, med sol och värme! Ljuvligt!!!

Channal sa...

Tack! I år hade vi påsklovet innan påsken. Tur var det eftersom påsken är så sen. Nästa helg, mån-tis är det ledigt igen. Valborg o 1 maj!

KRAM

Channal sa...

Underbar ledighet med sommarvärme!

KRAM

Annika sa...

Vilka FINA bilder!!
WOW så mkt snyggt och gulligt pynt du har. De där danska äggen är underbara.
Och vad trevligt att du har så mkt fint som din mamma har gjort. Priceless.
Nu exploderar våren snabbt hos er, på gott och på ont.
men vackert är det!
Kramar!

Channal sa...

TACK! Nu är påsken bortstädat och ute har vi vår o värme. Men ni ligger en månad före. Vill stoppa tiden nu. Det går alldeles för fort!

KRAM