fredag 1 november 2019

Vackra Visby...

Det var lite kul när vi kom ner till frukosten sista dagen på hotellet.
Där mötte vi Anna Maria Corazza Bildt och Carl Bildt... hon log mot mig och hälsade. Trevligt!
Jag sa till maken att jag ville ta en selfie med dem, men där sa maken ett bestämt nej! Hmmm...



Inga svårigheter att göra Visby på en dag. Off season = En hel del stängt!
Men att promenera längs ringmuren går bra året om... 
Muren är från 1100-talet, så jag förstår att Visby är utsedd till världsarvstad!


Botaniska trädgården var vacker i höstskrud... den ligger fint vid ringmuren och havet.
Här trivs bl.a. mullbär, fikon, valnötsträd och tulpanträd.






Bara att strosa runt i Visby är jättemysigt... så många vackra hus på kullerstensgator.


Det var faktiskt en hel del roliga butiker öppna... och det fanns hur mycket fint som helst att shoppa.





Fick en känsla av att se Pippi, Tommy och Annika springa förbi här bland de söta små trähusen och leta efter spunk.


Vi gjorde en repris på restaurangen Bakfickan som ligger vid St:Karins kyrkruin vid Stora torget.


Och vi fick absolut den godaste lunchen... stekt strömming!








Det var lite kul att spana in Eva Röse när hon spelade in två scener av Maria Wärn.


Oj, oj... på tisdagen blev det närmare 10.000 steg inne i Visby. Tror inte vi missade något!


Vi avslutade dagen vid högklint för att se solen gå ner i havet... så vackert!


Hoppas vi ses snart igen... finfina Gotland och Fårö.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon!

Vilken fin tripp till Gotland och den inkluderade alla ingredienser man vill ha: Mys, vackra omgivningar, trevlig shopping, god mat, gott vin, ett par kändisar samt en filminspelning. Underbart!

När vi var i Kalifornien för precis ett är sedan hamnade vi mitt i filminspelningen av Top Gun 2. Bara så spännande då det spelades in scener precis där vi bodde.

Och dina vackra bilder...Du kan det där du! Visit Gotland borde anställa dig :-)

Kramen och ha en fin lördag!

Anneli

Channal sa...

TACK🤗 Har den filmen haft premiär? Gillade ettan så mycket!! En cultfilm! Lite vågat att göra en tvåa. Tom Cruise är en storfavorit, fast det vågar man knappt säga idag.

KRAM