onsdag 7 april 2021

Kärt besök och en liten Norrköpingssightseeing...

Kära vänner! Idag har jag haft ett kärt besök inne i stan. 
Lina, Elsie och jag träffades klockan tolv och åt lunch på Mocca Deli


 Lina och jag är jämngamla... vi har haft så roligt tillsammans under vår uppväxt. Speciellt på mina sommarlov.
Elsie är Linas mamma och min kusin. Elsie blir 88 år i augusti. Min pappa var hennes favoritmorbror.
Men det är Lina som jag alltid har sagt att hon är min kusin... men tänk, det är mina döttrar som är Linas sysslingar.
Elsies mormor är min farmor. Tyvärr fick jag aldrig träffa henne men jag döptes efter min farmor Anna.
Hon föddes 1880 - i år skulle hon ha varit 141 år - bara två generationer bakåt i tiden! 
Båda mina föräldrar var yngst bland sina syskon.



Vi fick verkligen en jättekul och mysig dag. Ett kärt återseende!
Alldeles för länge sedan vi träffades.
Vi har så många roliga barndomsminnen tillsammans.



Efter lunchen åkte jag runt och visade lite olika platser och även var jag bodde med mina föräldrar.
Tänk, det var ofta Lina kom och bodde hos oss under påsk- och sportlov när vi var små. 
Ja, hon är uppvuxen i Oxelösund men bor nu mitt i Stockholm vid Fridhemsplan.

Dessutom hann vi med att ta en fika hos min äldsta bror... jättetrevligt!




Parkerade bilen vid detta snygga hus. Vacker fasad med balkonger i glas.
Vid fem åkte jag hem mot Kolmården... fick syn på mängder av svanar på Bråviken.



Stannade till och försökte fånga dem på bild. De var långt där borta...


En fin dag... soligt och +8 grader.



Jag är glad att solen skiner och att himlen är blå... vill bara ha mer värme tack!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken trevlig kusinträff i Norrköping.
Här sjönk temperaturen 10 grader från ena dagen till den andra. Nu är det lite si och så väder på G här igen.
Ha en fin torsdag och kul att få se kort från Norrköping.
Kram Carin

Channal sa...

Nu får det bli ordning på vädret tycker jag! Men det har hänt att det har snöat på Valborgsmässoafton här uppe i Norden. Brrr!

Detsamma till dig! KRAM