torsdag 22 april 2021

Maken har fullt upp!

 Igår klockan tre hämtade han Alma från förskolan.
Hon blev jätteglad av att se bonusmorfar... 
Efter att han hade kört hem Alma åkte han och såg efter Inez och Lilly.
De blev lika glada som Alma av att se sin farfar.


Sen även idag hämtade han Inez och Lilly igen från förskolan.
Så när jag kom hem blev det fika tillsammans med de här två söta systrarna och farfar.
De hade byggt en koja i vardagsrummet av alla dynor... i kojan låg det fullt av gosedjur. En bra lekfarfar!


Jag frågade Lilly om hon kunde säga farfar.
Storasyster Inez sa: "Nej, hon kan säga Stig!" Hahaha! STIG! Mycket riktigt hon sa Iiiig! S o T är inte så viktigt!
Vi blev lite paff... men vi tyckte det var riktigt roligt. Vi skrattade alla tillsammans!  


Storasyster sa att hon lär sin lillasyster massor av ord. Som bajskorv! Det är jättekul att säga bajskorv! Hahaha!
När pappa Kalle kom och hämta Inez och Lilly var det bara han som dög.


Inte klokt, det är redan fredag imorgon och idag har det snöat och varit +1 grader.
Vädret vänder! Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Ninnie sa...

Vilka glada små tjejer! En ljus och en mörk, vad härligt. Inez är lik sin pappa tror jag!
Ha en härlig fredag!

Mamma C sa...

Vilka solstrålar och vilka mysiga dagar.
Vårt barnbarn Amelia hon är också i bajskorvstadiet nu 😁.
När vi pratade med de på Whatsapp blev hon sur på lillebror. Det fulaste hon kunde komma på att säga var "din stora bajskorv" till honom. Men det är bra mycket bättre en riktiga svordomsord.
Kram Carin

Channal sa...

Jättemysigsa! Ja, kul men en ljus o en mörk. Jag tycker också att Inez är jättelik sin pappa. Lilly är lik mamma.

Tack, detsamma till dig! KRAM

Channal sa...

Haha! De är ju för söta! Bajskorv är ju rätt så kul faktiskt! Och din stora bajskorv! Då är det allvar!

KRAM