söndag 12 september 2021

Kalas för Alma 3 år♥




Alma visar upp tre fingrar... "Jag är tre år, säger Alma"


Egentligen skulle kalaset ha varit förra helgen på lördagen. Men nu blev det inte så eftersom det har varit lite snorigt.
Så kalaset för Alma har vi haft idag! Vår lilla älskling har verkligen blivit firad... Hipp Hipp Hurra!


Full fart med massor av kul... här med kusin Alex och Frank.




Det bjöds på så mycket gott... precis som det ska vara på ett barnkalas.




Har ni sett ett sånt vackert presentpapper? Nästan så jag vill rama in en bit av det.
Själva paketet blev väl inte så snyggt inslaget... men det var inte så lätt att slå in det heller.


Allt detta var i paket från oss... 


Jag kunde inte motstå detta söta bakset nu när mormors lilla hjärta älskar att baka och laga mat.
Har ni sett så sött! Två bunkar, två slickepott, decilitermått, bakduk och en kavel med Lilla My.
När Alma fyllde 3 år den 2 september fick hon boken om Lilla My och en supersöt klänning med Lilla My.
Klart att Alma ska ha detta bakset också med Lilla My! Eller hur?
När jag ändå var igång fick hon en sockerkaksform som ett stort hjärta, sockerkasmix och ett Pippi-förkläde.



Så nu längtar vi att få komma hem till Alma & Frank och ta en fika i höst.


Nyplockade dahlior från vår trädgård och frukt från grannars trädgårdar... på ett silvrigt tårtfat.
Tårtfatet får Alma efter gammelmormor. Känns kul att det blir hennes.



Tror nog att doktorsväskan var mest populär... Alma älskar barnprogrammet "Doktorerna".
Hon var väldigt proffsig som doktor!


Ett lyckat klas för en söt liten Alma... allt ljus på dig mitt lilla hjärta

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

6 kommentarer:

Annika sa...

Lilla My är en superbra förebild för en liten tjej! Och vad roligt det är för barn att få vara med och göra saker i köket och roligt om de också tycker det är roligt!
Ser ut som ett fint kalas.
Hoppas din egen förkylning är som bortblåst nu.
Kram!

Channal sa...

Tack! Jag mår bra nu! Visst är Lilla My en bra förebild. Och Pippi Långstrump och doktorerna! Alma kommer gå långt🥰

KRAM

Mamma C sa...

Vilket kalas det blev och vilken fin present också.
Då har ni ett mysigt fikabesök att se fram emot snart med.
Ha en fin måndag.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Längtar verkligen efter en sockerkaka bakad av Alma.

KRAM

Ninnie sa...

3 år! Då är man nästan stor ju...Så söt och ser verkligen ut som en 3-åring nu, tror att hon vuxit i sommar?! vilket fint bakset, så roligt att få! Det där lilla silvriga kakfatet känner jag igen! När vi rensade efter min svärfar fick jag ett PRECIS likadant litet fat - min gulliga svärmor (som dog för flera år sen nu) brukade servera sina hembakta småkakor på det.

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Visst har Alma vuxit och blivit en liten stor tjej! Ett fint kak- och tårtfat! Hoppas hon kommer använda det mycket.

KRAM