fredag 28 januari 2022

Tulpanfrossa och en smarrig semla!

Kära vänner! Har du som jag tjuvstartat med en semla?
Tänk, januari är snart slut och jag har nu jobbat i tre veckor... och februari brukar gå ännu fortare.


De här tulpanerna köpte jag och fotograferade förra fredagen... rosa krispiga och vårliga.

Det bästa är att köpa tulpanerna plockade direkt på lök. 
Jag har en sådan tur att min trädgårdshandlare finns i närheten där jag bor.



Idag när jag kom hem från jobbet luktade det kaffe i hela huset.
Fint välkomnande av maken... och inte nog med det. 
Han hade satt fram varsin semla till kaffet också.
Det är de små sakerna som gör det... det kallar jag kärlek!
Som att han fixar frukost varje morgon och skrapar min bilruta på morgonen innan jag åker iväg till jobbet. Eller när vi sitter och tittar på TV så kan jag slänga upp mina ben i hans knä och han masserar mina fötter.


Åh vad jag älskar fredagar!
Ikväll ska jag bjuda på Crispy chicken taco med pico de gallo, bönkräm och zucchini.
Sen kommer jag slänga upp mina fötter i makens knä och titta på På spåret


Förra fredagsbuketten har dragit iväg på längden och kronbladen är som vackra pioner.
Jag har bytt vas också... från Ivar Aaltovasen till vasen Dagg som är mycket Mycket STÖRRE.
De här rosa tulpanerna har blivit otroligt stora och vackra!



Kvällens soundtrack...



Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Tulpanen skapar förundran. De är riktiga konstverk och oftast vackrast på slutet. Men åh, tänk att få plocka dem direkt från lökarna. Jag önskar att vi hade något sådant ställe i närheten.

Älskar dina vackra solros-lyktor från Kosta Boda. Villhöver :-)

Jamen tänk vad tiden går. Fyra veckor kvar till Sportlovet.

Ha en riktigt fin fredag.

Kramen,

Anneli

Channal sa...

Visst är de vackra! Tack, de ljuslyktorna har jag ärvt. De är från 60-70-talet. Visste inte att de finns att köpa. Vecka 8 har vi sportlov. Tre jobbveckor till.

KRAM

Mamma C sa...

Saknar vår trädgårdshandel i Åby som vi handlade hos när vi bodde i Sverige. Då köpte vi tulpanerna direkt från drivlådorna.
Men jag tror att den är stängd nu. Har för mig att barnen sagt det.
Kaffe, semla, frukost, massage, skrapa rutorna, de är sådana här småsaker som värmer i ens hjärta lite extra när ens kärlek gör dem. Det är kärlek det.
Ha en fin helg.
Kram Carin

Channal sa...


Åh! Jag saknar också Åbys handelsträdgård! Ägaren försvann mystiskt med världens pådrag av Missing people. Han kom tillbaks men allt stängdes ner. Kändes så konstigt och sorgligt! Ett mysterium!

KRAM