tisdag 15 november 2022

Konstlotteri...

Ikväll har jag varit på Np33 Galleri Sander...

Galleriet på 1000 m2 är i ett anrikt spannmålsmagasin på Norra Promenaden 33, därav namnet Np33.

Här kan man verkligen bara gå och strosa och njuta av konst. 

Väldigt många läckra tavlor till salu överallt! 

Varje år köper KiK (Konst i Kommunen) in ett antal konstverk av konstnärer som är verksamma på den svenska konstscenen. Verken lottas sedan ut bland alla medlemmar.



Ikväll har KiK haft sitt fina årliga konstlotteri i detta tjusiga galleri.
Jag var där tillsammans med min kulturkompis Ulrika.


Innan lotteriet bjöds det på bubbel och en stor god landgång. Så festligt och trevligt ordnat! 
Träffade även gamla kursare, kollegor och barndomsvänner. Jättekul!



40 tavlor var med i utlottningen. Vet ni, jag VANN! Tjoho!
Hade inte räknat med att vinna... men nu gjorde jag det.


Jag har redan hängt upp min vinst... en akvarell av Ulf Wahlberg.
Även maken blev glad att jag kom hem med denna fina akvarell. Lite Toscana. 
Den passar fint där till höger bredvid keramiktavlorna. 
Den undre Lisa Larson Solros och den övre Heinz Erret Vit näckros.
Landskapstavla för Södermanland, silverdekor av vit näckros. 


"Ulf Wahlberg är född i Stockholm 1938. Död 1914. Utbildad på Kungliga Konsthögskolan. 
Främst målare och tecknare med allt från popkonst, grafitti till modellteckningar. 
Professor vid konsthögskolan i Umeå 1989-94."

Nu längtar jag ännu mer efter att bli pensionär... bara få vara hemma och måla tavlor!
Fin tisdagskväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken kväll och så kul att du vann med.
Tavlan var vacker.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Carin! Jag fick verkligen en jättetrevlig kväll! KRAM