söndag 8 oktober 2023

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...


Kära vänner, tiden går fort för här händer det saker i rasande fart.
Här är jag på väg till Franks kalas med vind i håret. 
Lycklig över det varma vädret vi har haft i september. 
Men nu har till och med jag börjat längta efter att ta på mig mina sköna polojumprar.
Nu var det dags! Igår lördag hade vi den första kyliga höstdagen.



Denna blåa jacquardvävda klänning i en vacker glans är som gjord för mig. 
V-ringad, A-linjeformad och lite halvlång med slitsar vid ärmslut och ett veck framtill. 
Den här klänningen kan man även matcha med ett bälte om man vill. 
Jag gillar höga stövlar till klänningen. En användbar klänning till flera tillfällen.
Jag hade den till begravningen förra fredagen, till Bokmässan och till Franks födelsedagskalas.


Helgbuketten...
Himmelskt vacker gigantisk dahlia... älskar't!



Det här är nog de sista trädgårdsblommorna Swish and Grab från Jannike, min nästangranne.


Mina dahlior de blommar för fullt. Plockade in flera buketter till helgen.
Är det inte fantastiskt att det fortfarande finns blommor att skörda?
Blev även en hel del tomater. Ska ta hand om alla de gröna också.



Solen skiner, kyliga vindar och 10°C... igår var det första dagen jag hade mina boots på mig.



 Termometern visar 24°C i solen. Sitter jag i lä mot husväggen är det skönt! En vacker dag!



Trevligt veckoslut, hoppas du min kära läsare har haft en fin helg!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Jamen visst känns det mysigt att få dra på sig lite gosiga hösttröjor.

Vacker medelålders fröken och vackra höstblommor.

Jag är också svårt förtjust i slitsar och andra detaljer vid ärmsluten.

Och alltid snyggt med höga stövlar.

Ha en riktigt fin vecka!

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Nu är det dags att byta om i garderoben till höst- och vinterkläder. Gillar inte att frysa. Kommer sakna att inte kunna vara barbent! KRAM

Mamma C sa...

Då blir det till att packa ner tjocktröjor i bagaget när det är dags.
En mycket vacker höstbukett.
Ha en ny fin vecka.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Soligt men kyligt! Det är vackert ute men mössa o vantar behövs. Bara 2 grader i morse! KRAM