onsdag 4 oktober 2023

Puss och Grattis Frank 8 år❤️🎉

Idag är det ingen vanlig dag! 
För det är vår söta, lekfulla, busiga, fantasifulla, kloka och roliga Franks födelsedag!


 Bilder från sommaren 2023. Vi älskar dig! Pusspuss❤️🎉



En morgon när Frank sov över hos oss och såg maken i hans mörkblå morgonrock och rutiga filttofflor sa han:

"WOW! Precis en sådan morgonrock vill jag också ha!" Hahaha han tyckte maken var fin i den.


Nu har han fått en med t.o.m. sitt namn på. Stiligt!
Presentpappret valde jag med omsorg... ljusblått med vackra skalbaggar på.

Jo, han önskade sig detta blå monster som gosedjur. Färgpennor går åt på löpande band för Frank.

Han kan sitta och rita hur länge och mycket som helst. Han gör sina egna serieböcker.

Och jag har skrivit en saga till honom - FlygarFrank på äventyr!


Frank han fyller år på sin namnsdag och på kanelbullens dag hurra!

Min pappa han fyllde också år på sin namnsdag, den 7 januari är det Gunnar.

KlätterFrank! Det här älskar han och tycker att det är jättekul!

Ni ser Frank högst upp på den grå väggen... HJÄLP säger mormor Anna!

Han började med klättring i september och han har blivit en hejare på det, kul!

Idag efter jobbet fick jag gratta Frank och han visade stolt upp sina nya fina kläder.



Tänk att få fylla år på kanelbullens dag! GOTTIGT!
Det har blivit tre kanelbullar för mig idag... och du? Har du ätit någon kanelbulle?
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Stort grattis till Frank på födelsedagen.
Min morfar fyllde år på sin namnsdag den 16 juni och då är det Axel. Jag fick en saga av honom när jag var liten med i ett ritblock. Och han hade målat bilder till den. För han gillade att måla och rita med. Sagan var Jätten i råberget. Här kan du se på bloggen när jag visade den. https://hallonoblabar.blogspot.com/2012/06/for-manga-hundra-ar-sedan.html
Vilken fin morgonrock Frank han fick. Och han verkar vara en hejare på att klättra.
Någon kanelbulle har jag inte ätit, tyvärr 🙁.
Kram Carin

Monica sa...

Vilken fin födelsedag! Och kanelbullar har det blivit till både kaffe och te i omgångar😊
Kram

Channal sa...

Hej Carin! Du får slänga ihop några kanelbullar du som är så duktig i köket. Men så kul att du fick en saga av din morfar. Jag har planerat att illustrera sagan till Frank lite längre fram. Idag bara text.

Förr när de fick många barn var det vanligt att barnet fick namnet som var på dagen de föddes. Lite häftigt om man inte kan komma på något namn. Men Frank skulle heta Frank och han kom ett par veckor för tidigt! Blev ett roligt sammanträffande. KRAM

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Idag blev det en liten påhälsning till födelsebarnet efter jobbet. Blir ett litet kalas på lördag. Gott med kanelbullar! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Grattis till eran fina Frank! Oj vad barnbarnen växer. Vilken fin present att få en egen saga skriven av mormor. Priceless på det och ett minne för livet.

Så vackra blommor hos er i vanlig ordning.

Mums för kanelbullar. Bland det svenskaste som finns.

Nu skall jag ut och skrapa bilrutorna innan jag åker till jobbet. Minusgrader här.

Ha en fin dag!

Varm Kram,

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Frank blev glad för sagan. Han tyckte det var lite roligt. Det är kul att skriva. Skrapa rutorna?!! Brrrr! Det behöver inte jag göra än. Hoppas det dröjer. Idag soligt men lite kyligt, bara +11 grader.

KRAM