söndag 30 juni 2024

Kläder efter väder!

 Det finns inget dåligt väder... bara dåliga kläder!

En kort sats som uttrycker ett praktiskt råd, ett moraliserande omdöme eller en ren självklarhet. 

Och det regnar och regnar, himlen är grå. Men inom mig, där är känslan blå!

Kära vänner! Idag är det den sista juni, den 30:e, och i dag fyller makens storebror år.

GRATTIS och HURRA till Hans!

Så vi har bjudit på födelsedagslunchfika på Vacker vardag som ligger strax utanför Nyköping, se HÄR!

Där finns det riktigt fina, goda matiga smörgåsar.

Maken och hans bror valde Stekt strömmingsflundra med kallskuren mandelpotatis & picklad rödlök.

Jag föll för Rökt hjortbog från gården med äppelsallad, rostad potatis & flädergelé. OMG! Så GOTT!

Till kaffet tog bröderna varsin Äppelkaka med vaniljsås & salta rostade mandlar.

Jag njöt av min Tartelett med hallonmaräng, hallonkross, hallonsylt, mynta & melonsallad. 

Vi alla tre var supernöjda och proppmätta efter allt gott vi mumsat i oss. 

Ja, födelsedagsbarnet såg väldigt glad och belåten ut. En trevlig stund tillsammans som uppskattades.



Vacker vardag är inte bara ett Gårdscafé med vackra smörgåsar och bakverk... 
Där finns även en tjusig inredningsbutik med så mycket fint.





Tack och adjö Vacker vardag... hoppas vi ses snart igen!


Du lever bara en gång, men om du gör det rätt, så är en gång tillräckligt. ~ Mae West.


Nu är jag fylld med inspiration att sitta i min ateljé, att det regnar gör mig ingenting!

Trevligt veckoslut, hoppas att du min kära läsare har haft en fin helg!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Det har sin charm regn som sol. Kan vara skönt när det varit varmt att solen kommer och tvärtom. Samt så trevligt firande ni hade =D

Anonym sa...

Hej Marie! Visst är det så! Ömsom sol ömsom regn. Helst 24 grader o sol på dagen och ett fint regn på natten😊. KRAM

Mamma C sa...

Halloj!
Vilken trevlig dag med födelsedagslunch. Det såg verkligen smarriga ut era mackor.
Vi får hoppas att regnvädret är övergående och att värmen kommer tillbaka.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Har regnmolnen kommit snurrar de gärna runt runt på samma ställe! Hoppas på sol!

KRAM

Anna i Portugal sa...

Verkar vara en riktig trevlig fikaplats! Och ett klockrent citat av Mae West! Kram

Channal sa...

Hej Anna! Ja, Vacker vardag är väldigt populärt. Vid två bord satt det tyska turister. Eller hur, klockrent citat! KRAM