måndag 24 oktober 2011

Snabbt och lättlagat!

Jag älskar pasta... spagetti Carbonara är en favorit. Igår blev det en annan favorit!
Jag gör egen pesto som jag blandar med fullkorns-spagetti (al dente). Till det stora fina lövbiffar som jag fyller med pepparost, soltorkade tomater i olja och massor av färsk basilika. Jag viker ihop lövbiffarna, pepprar och saltar på dem och steker dem hastigt i pannan.
Till de fyllda lövbiffarna och pestopastan gör jag en jättegod sallad. Syltade körsbärstomater, färska körsbärstomater, mango, rödlök, gul paprika och en halv påse med rucola. Dressingen är med olivolja, balsamfrutta, citronsaft och salt!
Till efterrätt blev det en äppelpaj med vaniljvisp!

Ikväll kommer Linas matkasse... veckans meny blir!
  • ikväll: Currykyckling med ris, banan och cashewnötter
  • tisdag: Ugnsbakad lax med mangosalsa och pressad potatis
  • onsdag: Paprika- och tomatgratinerad jägarfalu med pasta
  • torsdag: Kalkonschnitzel med rotfruktssås och klyftpotatis
  • fredag: Ajvargratäng med cashewnötssallad
  • lördag: Restaurang i Antibes, Franska rivieran Côte d'Azur
  • söndag: Restaurang i Antibes, Franska rivieran Côte d'Azur

{foton av mig
}

Inga kommentarer: