tisdag 4 oktober 2011

Hej soliga kaneldoftande tisdag!

  • Har jobbat 08.00-12.30
  • Har köpt nybakade kanelbullar i närbutiken... det är ju Kanelbullens dag!
  • Har hunnit mofsa i mig TVÅ kanelbullar! En på jobbet (fm-fikat) och en nu när jag kom hem! Årets ranson är nästan avklarad! Blir ytterligare en till kaffet tillsammans med familjen ikväll.
  • Har ringt och månat om mina föräldrar!
  • Har läst Aftonbladet om hur jag på bästa sätt kan skydda mitt liv på facebook!
  • ...så har jag fixat en Annas middagsmeny =)
Jag har frågat vad de önskar sig för mat.
  1. Idag blir det mannens längtan efter knaperstekt rimmat sidfläsk, brunabönor och potatis. Lotta får potatismos istället för brunabönor!
  2. Imorgon blir det Lottas favorit och det är lasagne!
  3. På torsdag blir det min önskan =) plättar med sylt och ärtsoppa! Ja, jag riktigt längtar efter enkel husmanskost!
  4. Till fredagkvällen blir det helstekt färsk kyckling!
  5. På lördag risotto med stekt tonfisk...
  6. och på söndag köttfärslimpa! Tack för tipset Pia!
På måndag kommer Linas matkasse!

rödklöver på köksbordet i oktober... ljuvligt

Nej, nu har jag haft min lilla paus tillsammans med bloggen och en cappuccino & kanelbulle! Nu måste jag läsa min kurslitteratur! Senare ikväll blir det att laga mat och fika! Tyvärr har jag inget mer spännande att berätta om min tisdag! Jo, faktiskt en riktigt rolig sak! Vi ska börja spåna efter en ny fin bil till mig! Blir så GLAD! Annars är det så skönt med en vanlig solig vardag och gott ska det bli med brunabönor till middag! Tjing!
Ha det underbart min kära läsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag ätit mumsiga grytan tre dagar i rad. Det gör mig inget. Den var sanslöst god och nyttig med rotfrukter och mört högrev. Kram/S

Channal sa...

Går bra det också! Oftast är grytorna godare dagen efter! Precis som tårtor... visst? Kram Anna