torsdag 17 november 2011

Bio idag!

Det var spännande för alla 4:or att åka buss in till stan och få gå på bio!
Vi såg filmen Rio i 3D! En jättebra och kul film!
Ja, idag har det varit en rolig och spännande dag! En kanondag!
I min stad finns det en stor splitter ny biograf, se här CNEMA... jättetjusig! Det är tre biografer och ett visualiseringscenter med Sveriges största panoramabiograf! Ni som har varit på Cosmonova i Stockholm vet vad det är! Allt är byggt i de gamla industrierna som låg mitt i stan! Minns min barndom på 70-talet när allt var igång och röken steg ur de höga skorstenarna! Idag skulle de ALDRIG bygga en fabrik mitt i city! Det är ett riktigt häftigt ställe, för här kan man se opera live från Metropolitan i New York och balett från Bolsjojteatern i Moskav! Det måste jag bara få uppleva! Vilken julklapp
I år ska vi vara hemma hos oss på julafton... ska bli så mysigt!
Har bläddrat och fått massor av härlig inspiration till jul!
Idag såg det ut så här från mitt köksfönster när jag lagade mat.
Mannen kom hem med en rolig tackpresent... en vinflaska med etiketten The King!

{foton av mig
}

Inga kommentarer: