torsdag 20 september 2012

Börjar känna höststämning!

 Solen värmer men det är kallt i luften... det är höst nu!!
Har drabbats av någon slags magsjuka... känner mig matt i pälsen!
Promenerar i Kyoto Japan... nej, skojar bara! Får dock lite Japankänsla av bilden.
Änderna njuter och vilar sig i solen...
Strömmen som är en älv eller en stor å rinner vackert genom hela Norrköping!
Den rinner genom hela Östergötland från Vättern ut till Östersjön...
 Nu kan man börja se de varmgula skiftningarna uppe i trädkronorna.
 En liten ensam envis blommande klocka på rhododendronbusken, YES!
Hösten är härlig med sin friska luft och vackra varma färger... hösten är rogivande! När våren kommer då spritter det i hela kroppen och ger ett glädjerus med allt som vaknar till liv efter vintern! Men hösten ger ett lugn och inga måsten! Sol-ljuset är speciellt på hösten... älskar det varma skenet! Det är vilans årstid!
Kura skymning...
mustiga soppor och goda grytor... 
tända ljus morgon och kväll... 
pyssla och få vara hemma, tycker om att vara hemma!
Yllepläd och bra bok... stormar utanför fönstret
stjärnklar natthimmel
Tystnaden, äpplepaj med vaniljsås och gott kaffe! 
Stickade koftor, manchester, tweed och skinnboots. 
Gosiga kramar... varm nyponsoppa med minibiskvier och glass!
(bilder fotade av mig med min iPhone4)

16 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Men vilka vackra bilder! Färgerna är så vackra, tar du dem med ajfånen? Ha en fin dag, söta du! Kram Nilla

Channal sa...

TACK! Ja, jag tar alla mina bilder med min ajfån!
En fin dag till dig också! KRAM!!

Annika sa...

Mmmm...jag tycker OM dina bilder. DU har rätt i att det ser japanskt ut. Härligt med strömmen. Den är så vacker.
Hoppas att ditt magelände viker hädan.
Kram från mig!!

Kakaobönan sa...

Nej, stackars dig! Magsjuka som är så jobbigt.
Hoppas du känner dig pigg och frisk snart igen!
Visst är hösten en tid för vila och ro. Så mysigt att kura inne med tända ljus och att bara vara.
Ta hand om dig!
Kram Pia

Channal sa...

Och snart exploderar färgerna i gult orange rött och brunt så ännu vackrare kommer det bli! KRAM!!

Channal sa...

Tack! Jag blir snart bra! Bara det att jag är så TRÖTT!! KRAM!!

Felicia sa...

Usch vad tråkigt med magsjuka :( hoppas du snart blir frisk! vilka vackra bilder håller med dig hösten är vacker om det är solsken och inte regn. Kram <3

Channal sa...

Ja, nu måste jag bli bra!! Visst är hösten vacker när det inte regnar ;-)
KRAM!!

Sahra sa...

Hösten är mysig. Håller med. trist att du känner dig lite magsjuk. kram

Channal sa...

Ja, ja det går över!! Hoppas jag! Njuter och Kramarom hösten! KRAM!!

Christina sa...

Så vackra bilder! Och som du beskriver hösten också!
Nästan så att jag längtar efter svensk höst ;-)
Krya på dig!!
Kram!

dianasdrömmar sa...

Åhh, underbara bilder Anna och vet du jag tror att dina elever älskar dig :) kram Diana

Channal sa...

TACK! Ja, hösten är krispig och skön! Men Kalifornien går inte av för hackor! Har ett mål att få komma dit! Speciellt San Francisco!! KRAM!!

Channal sa...

Ahh TACK gulliga du! Ja, vi trivs faktiskt tillsammans! KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Vackra bilder! Har ALDRIG haft en ANING om att Norrköping är så vackert innan jah hittade din fina blogg!

Kram Anncathrine

Channal sa...

TACK! Vad roligt! Finns så många vackra platser i Sverige! KRAM!!