lördag 6 april 2013

Solsken och en tripp till Stockholm!



Vilken härlig dag! Vi startade bilen vid tjugo i tio... och vi löste Melodikrysset i bilen.
När det var kryssat och klart var vi framme vid Zetas... perfekt tajming för elvakaffet!



Mängder med underbara trädgårdsblommor och krukor... 
efter att vi hade strosat runt lite och fotograferat tog vi den efterlängtade förmiddagsfikat!



Ojoj! De hade så många goda bakverk... men jag har ju fikabrödsförbud... viskar: jag kunde INTE motstå!

    


Mandelkaka med citronsmak toppad med bär och  till det vispgrädde och en cappuccino!
Klart att jag blev glad och lycklig av det goda i solig miljö!


En liten papperskasse kom med hem. I påsen låg det några fröpåsar och två buketter videkissar!


Det här vara bara några bilder från förmiddagen... det kommer mera!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

14 kommentarer:

Sahra sa...

Man får faktiskt unna sig sådana här underbara dagar när man dessutom besöker huvudstaden. Älskar zetas. Är inte där lika ofta nuförtiden när vi bor norr om stan. Det är närmare till Ulriksdal
Kram

Channal sa...

Ulriksdal är jättefint och vackert! Annars är min favorit Rosendals Trädgård! Zetas är så mysigt och det är perfekt avfart när vi kommer söder ifrån!

KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Visst är det en underbar plats! hoppas kunna åka tid efter bloggdagen!
Fina bilder! ha en fortsatt fin lördagskväll!
Kram helena

Channal sa...

Det var en bra idé! Vi åker dit efter bloggdagen!!

KRAM!!

anettan sa...

Åååå vad mysigt, kanon lördag. Kram Anette

Bara Sara sa...

Men gud så fint!! Kan bara tänka mig att kameran gick varm! Zetas, har läst om det på flera bloggar, ska komma ihåg det till nästa nöjestripp till huvudstaden! Kram Sar a

dianasdrömmar sa...

Visst är det mysigt där älskar Zetas stor kram raring/Diana

Channal sa...

Ja, vi hade en toppendag!

KRAM!!

Channal sa...

Det ligger perfekt till för oss som bor söder om Sthlm längst m E4:an! Åk in vid Kungenskurva/IKEA - framme vid Zetas!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen ett fint ställe att handla blommor på till trädgården o ta en fika!

KRAM!!

Åse sa...

Åh vilket ställe så mycket ljuvligheter .

Channal sa...

Verkligen! Rekommenderas varmt!

KRAM!!

Martina sa...

Alltsa din den där röda kappan är sa snygg! Och den kläder dig fantastiskt fint!
Kramar

Channal sa...

TACK! Vad glad jag blir! Tycker om färg =)

KRAM!!