söndag 28 april 2013

Som små glada solar!


Gult som solsken, gult som gull, vi har hela dikesren full av tussilago som står och nickar. 
Det är fullt med små gula prickar... 


Vi har varit i Nyköping. Först tog vi en sväng till min moster och morbror som bor mitt i stan.
Efter det åkte vi till mannens mamma som bor en liten bit utanför Nyköping.
Vi hade med oss smarriga wienerbröd och en bukett tussilago som gjorde henne jätteglad!


Mannen visade bilder på lilla söta fina Theo och gammelfarmor blev så glad.
Hon fick aldrig nog... ville bara se fler o fler bilder på sitt lilla barnbarnsbarn!




Vi har haft en Gladsöndag! 
Underbar söndag till dig fina!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

24 kommentarer:

Helens Universum sa...

Haft en riktigt lat söndag, men en promenad klämdes iallafall in! Retar mig lite på att värmen så envist inte vill infinna sig, trots sol och blå himmel! Verkar som ni haft en trevlig besökardag, härliga foton på tussilago!
Kram Helen

Channal sa...

Skönt med lata söndagar! De behövs...

Kan bara hålla med. Var ÄR värmen?!!

KRAM!! Anna

LiseLotte sa...

Jag förstår att hon inte såg sig mätt på bilderna :-) vilken go unge

Husbilen Tuzzen sa...

Vilka vackra bilder. Små solar, både tussilagon och Theo.

Kram Helén

Lena - gott för själen sa...

Vilka fantastiska bilder av den lille! Och härliga Tussilago.

Kram Lena

Life´s Silverlining and I sa...

oh min gud så söt och så fin bilden var när han ligger i händerna! så charmigt med inlägg på gammelfarmor och generationen yngre -Theo.kram på dig Anna.

Channal sa...

Ja, så himla söt o fin!!

KRAM!!

Channal sa...

Absolut små goa solar!

KRAM!!

Bara Sara sa...

Så himla härligt att få bli så gammal och få vara med om när nya barn föds!! Min mormor lever ännu och jag är det äldsta barnbarnet och var först ut med att skaffa barn så mina barn är hennes barnbarnsbarn och det känns väldigt fint.. Kram Sara

Channal sa...

Verkligen! Jättefina bilder!! Tagna av Theos pappa!
KRAM!!

Channal sa...

Fyra generationer! Så FINA!!

KRAM!!

Channal sa...

Härligt!! Kul att de får mötas... de små o de gamla!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Ljuvliga bilder! Både våren fångat så fint, som känns så nära och så kontrasten mellan ung och äldre....livets olika faser. Så fint!


Ha en skön måndag Anna (hoppas du är ledig fortfarande)

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder Anna, jag har xs i mina svarta please och dom passar perfekt men dessa jeans är för små och en kort modell också kram Diana

Channal sa...

Fyra generationer! Tre händer o en liten fot! Livet är fantastiskt! Tänk att kunna skapa något så vacker som händer, fötter o blommor!

KRAMAR!!

Channal sa...

Tack!
Då blir de för små! KRAM!!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder Anna! Blir så glad!! Äntligen får vi gjädjas åt härliga vårbilder. Love it!
Så söt den lille är!
Bara dagar kvar nu...
Kram Pia

Blommiga Rutan sa...

Såååå fina små tussilago, men finast är lilla Theo! Så fantastiskt söt!

Ja, tänk att få bli gammelmormor, tanken svindlar... Lilla Selma har både gammelfarmor och gammelmormor o gammelmorfar i livet, väldigt roligt.

Önskar dig en härlig vecka med första maj o allt
Kramar Anncathrine

Johanna sa...

Vad roligt att farmor fick se bilder på Theo! :) kramar

Annika sa...

ÅÅÅÅ vad fina bilder på gammelfarmor. Klart att hon tycker det är helt fantastiskt med den lille Theo.
Min karolina har sin gammelmormor kvar i livet. Min mormor fyller 95 i sommar, och Karolina 17. DET är speciellt. SÅ speciellt och så värmande för själen.

Tussilagon också SÅ fin.
Kan tro att det är fint i dikena hemma nu.

KRAMAR!!!

Channal sa...

Tack!! Visst är han söt!

JA!! Bara några dagar kvar nu :-)

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen små söta solar!!

Häftigt att få uppleva gammel- mor o farföräldrar! Jag fick bara träffa min mormor❤

Ha det riktigt gint du med denna vecka!

KRAM!!

Channal sa...

Hon tyckte det var så roligt att få se Theo. Hon nlev lycklig och bad om att få se om bilderna.

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen speciellt och värmande för själen! Både med gammelfarmor o tussilago!

KRAM!!