onsdag 13 januari 2016

Januariångest!


Hej alla vackra själar! Hur har ni det i januarikylan?
Januari känns tung för mig. Mörker och kyla! Avskyr att FRYSA! Jag har t.o.m. svårt för att skratta! 
Torr som fnöske blir jag av kylan och naglarna spricker också. 
Väldigt skönt att jag trivs på jobbet och har det bra hemma. 
Fast det känns som om jag borde gå i ide! Just nu är jag en väldigt allvarlig Anna. Inte så rolig.
Hmmm... men jag vet! Snart vänder det!



Tur att vi har massor av positiva saker att se fram emot nu i januari och februari. 
Vi har bokat Johan Rheborg som Ove på Rival till våren och vi ska se humorgruppen Grotesco i februari.
Verkligen humoreliten i Sverige. De om några borde kunna få mig att SKRATTA!! 
Min yngsta fyller även denna tid så det blir att fixa kalas och det tycker jag är kul!
Sen på sportlovet blir det vackra Nerja i Andalusien för mannen och mig. Hoppas på LITE VÄRME!


Men någon som alltid gör mig glad i hela kroppen... det är mormors älskade lilla hjärta. Min älskling


En annan sak! Äntligen har jag ordnat Friskis & Svettis-kort.
Ska träna bort januariångesten i nya läckra färgglada träningskläder. 
Så nu kör jag! Här kommer jag januari och februari! 


Hoppas du har det bra min kära läsare!

Varm kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Annika sa...

Hang in there! Januari kändes hård för mig också speciellt när jag bodde i Sverige och speciellt det ständiga mörkret. I januari och februari hade man liksom kört energibatterierna i botten och det var svårt att ladda dem innan solen och värmen kom tillbaka. Men du kanske ska tänka på det hela lite som en vinterdvala - en tid då man har lov att sova mer, vara allvarligare, ligga lågt och äta varma grytor - sen kommer ju så småningom våren och värmen som du säger. Och det låter som du har mycket roligt inplanerat! Kram.

Anne-Marie sa...

Har sett att Sverige fått riktigt kallt igen och en hel del snö. Vackra vinterbilder!
Januari är en litet kämpig månad eftersom det blir ljusare såååå långsamt.
Gillar Frank bland nallarna. :)
Kramar!

Channal sa...

Tack! Du minns. Det är precis så det är. Jag är i dvala. Borde gå på ljusterapi o äta D-vitamin. Mannen är lika dan. Att planera in positiva saker är ett måste för oss!

KRAM!!

Channal sa...

Visst är han söt! Min lilla vitaminspruta. Måste få träffa honom snart!

KRAM!!

Sweet Pea sa...

Jag känner precis likadant som du. Kroppen vill inte vara med för fem öre. Huden är torr och kliar och fryser och det är inte så mycket som känns roligt. Jag längtar så till våren. Hoppas att vi får lite fina vinterdagar så man kan ge sig och fiska och grilla korv eller nåt.
Vilka fantastiska bilder du tar. Ur dom känns vintern härlig :)
Ha en fin torsdag.
Kram Petra

Annika sa...

Vad trist att du känner så. Så känner inte jag, och kände inte hemma heller. Gillar vintern, och speciellt den sorts vinter ni har nu. Ni har ju, i mina ögon, den perfekta vintern nu! Slask och skit är ju 1000 gånger värre, eller hur?
Dina vinterbilder är SÅ fina!
MEN, som sagt, all förståelse för att det känns tungt, mörkt och långt till vår.
Det verkar som om du har mkt kul inplanerat. Speciellt Grotesco! GUD vad kul att se det gänget! I'd love it!!
OCH Frank är ju SÅ gullig! Lyser upp!!
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Ja, på bild är vintern vacker och det kan kännas skönt att få vara lite melankolisk. Snart kommer våren och då vaknar allt till liv igen.

KRAM!!

Channal sa...

Går på lågvarv och jag kan gilla att få vara lite melankolisk just nu. Det är ok denna period. Mer synd om dem som känner så när våren kommer. Det är vackert ute i alla fall.

KRAM!!