tisdag 5 juli 2016

Barndomsvänner!

Hej kära vänner! Hur har ni det? Semester? Jobbar?
Själv har jag det bra... men idag är jag jättetrött efter alla strapatser.
Igår fick jag besök av tre barndomsvänner. Det är alltid lika kul att träffas.


Tre av oss har varit vänner i 49 år! Vilken rikedom att fortfarande ha kontakt!
Vi känner varandra väl... när vi träffas är det som om tiden har stått still.
Viss det har hänt mycket i våra liv men än finns den lilla flickan kvar i oss.


Sussie och jag har känt varandra i 43 år! Inte illa det heller.
Så många roliga barn, tonårs- och ungdomsminnen ihop. Det ger många goa skratt.




Jag hade planerat att vi skulle ta pastasallad, rökta räkor o lax, ost, kex, painriche, kaffe, cheescake och jordgubbar nere vid sjöboden. Vädret var lite ostadigt så det fick duga med att vara kvar i huset. 
När kvällssolen kom fram tog vi en sväng ner till vattnet.


Himlen var dramatisk över Bråviken... vi såg flera lokala skurar på håll.


 Men hos oss sken solen och vi fick en skön och rolig kväll...


Åren går... 37 år sedan vi gick ut klass 9A...


Tänk att vi, Mia, Annika och jag var bara fyra år när vi började leka med varandra. 1967!
De har en speciell plats i mitt hjärta



Solen värmde oss underbart skönt så vi slängde av oss våra tröjor.





Annika bad oss vara naturliga och bara titta lite på interiören och stå och prata... hahaha!
Att be Sussie och mig att vara seriösa tillsammans framför en kamera det går inte!
På högstadiet var vi som ler och långhalm...


Gårdagen bjöd på en fin dag tillsammans med mina barndomsvänner!

Du ska ha en skön tisdag min kära läsare... allt ljus på dig!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig, Annika och Mia)

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fantastiskt att ni fortfarande håller kontakten.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Vad roligt att fortfarande träffas och att kunna ha kul ihop. En skatt i livet.
Du har så fint i ditt hem.
Kram
Maria

Helenas enkla vardag sa...

Vilken ynnest att få ha så många gamla vänner kvar, Fina bilder från ditt paradis.
Kram Helena

Channal sa...

Kan bara hålla med! Det är fantastiskt!

KRAM!!

Channal sa...

En skatt man ska vara rädd om!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, det är verkligen en ynnest! Tack, där nere har vi det bra. KRAM!!

Sweet Pea sa...

Ja det är få förunnat att fortfarande ha kontakten med barndomsvänner efter så många år. Jag bor 40 mil från mina barndomsvänner, men har några på fb så man kan se lite vad dom har för sig.
Ha en fin onsdag.
Kram Petra

Mittgodastefinaste sa...

Åh så kul! Min äldsta vän fyller år idag så jag ska skriva till henne! vi lärde känna varandra -79! Bor långt ifrån varandra tyvärr!

Kram Jenny

Channal sa...

Så glad för fb och Insta. Tack vare fb har jag kontakt med mina andra barndomsvänner som hamnade i Stockholm. Lite lättare för oss som bor nära varandra.

KRAM!!

Channal sa...

Tack vare nätet har jag även kontakt med dem som bor långt bort! Det är kul o värdefullt!

KRAM!!

Annika sa...

Visst är det speciellt med gamla vänner. Verkligen.
Trevligt med träff. Och er sjöbod är ju så fint att kunna gå ner till också.
MYSIGT!!
Antar att ni kan sova över där om ni vill också?
Kram!

Channal sa...

Så glad för mina gamla vänner. Visst kan man sova över där. Jättemysigt!

KRAM!!