fredag 3 januari 2020

Middleaged teacher's Wardrobe Diary

3 days, 3 looks, one woman!


Samma outfit på julafton och juldagen... stilfullt i orange.
  • Blus med en liten klädd knapp som knäpps bak i nacken, Mesh Tee i färgen tangerine - Filippa K
  • A-linjeformad, fodrad lite längre kjol, Mesh Skirt i färgen tangerine - Filippa K
  • Silversmycken, halsband och örhängen Maui  - Efva Attling
  • Supersköna svarta högklackade pumps med liten platåsula, Adriel Viola - Clarks



Nyårsafton...


När ett nytt decennium firas in åker paljettkjolen på!
  • Svart blank kortärmad blus med v-ringning... dansk design - Gestuz
  • Läcker snäv lite längre paljettkjol i rosalila och svart, Ambra Sequin Skirt - Maria Westerlind
  • Vassa höga klackar i svart skinn, May Heel - By Malene Birger



Jag är pepp på mitt nyårslöfte... det är att ha ett köpfritt år när det gäller kläder, skor och prylar till hemmet! 
Jag har en jättestor garderob så jag behöver absolut inget nytt i klädväg! 
Det enda jag behöver göra är att börja röra på mig och sluta med sötsaker så jag kommer i mina kläder.
Jag har avregistrerat mig från nyhetsbrev och sms-utskick, tagit bort konsumtions-appar och 
jag kommer sluta besöka webbshoppar samt fysiska klädbutiker som kan locka mig till köp. 
Men jag tänker fortsätta lägga upp "Middleaged teacher's Wardrobe Diary" och visa vad jag redan har i graderoben.
Som den lilla svarta från milleniumskiftet... eller den röda skinnjackan som jag unnade mig 2004.
✔️🖊
Idag skiner solen och det är +8 grader! Må solen även skina på dig var du än är.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Inger/seniorkatten48 sa...

Hej, ser med spänning framemot nya blogginlägg från "Middleaged teacher's Wardrobe Diary"

Channal sa...

Tack! Visst är det kul med kläder!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Men så snyggt! Jag älskar inlägg där du visar vad du har på dig! Mer sådant....:-)
Jag äger inte ett endaste Filippa K plagg. Jag vet inte varför.Jag tror bara att vi aldrig har korsat varandras väg jag och Filippa K. Men de du visar är ju jätte vackra! Clarks har de allra skönaste skorna! Jag jobbar ofta i Clarks ballerinas, supersköna och det är som att gå på moln.

Kramen och ha en fin helg!

Anneli

(p.s. Den där lilla Rolf Berg fågeln på byrån...Jag har en precis likadan till alla mina tomtar :-)

Channal sa...

Tack! Haha! Det kunde jag nästan gissa att även du har en söt domherre av Rolf Berg. Du bara måste införskaffa dig några blusar från Filippa K! (Säger jag som propsar på köpstopp som du, fy på mig!

KRAM