lördag 25 januari 2020

Solen i ögonen...

Hej alla vackra själar! 
Från mitt sovrumsfönster just nu... klockan är 11.00. Bråviken brinner av allt solglitter.


Rent meteorologiskt är det fortfarande höst.
Vinter blir det när dygnstemperaturen varit under noll längre än fem dygn i följd. 
En morgon när jag åkte till jobbet var det +12 grader. 
Det är den högsta uppmätta temperaturen i Sverige i januari sedan 1973.
Känns inte som höst för mig. Känns mer som tidig vår...


Isiga lite vårvintriga naglar...
Tack vare jordaxelns lutning märker jag av att dygnets ljusa timmar bara blir fler och fler. Älskar't!


Nu när jag åker hem från jobbet skiner solen... blir lycklig! 1000 gånger bättre än D-vitamin i burk. 


Jag har sån tur att en gammal kollega har blivit proffs på att fixa naglar och hon är min nästangranne.
Min belöning till mig själv att få bli ompysslad och få sitta och prata lite strunt tillsammans med henne.


Björkarnas tunna grenar är violetta mot den blå, blå himlen... 
Talgoxarna kvittrar och vinden blåser små vågor som kluckar mot bryggan.


Var bara tvungen att stanna bilen igår och få andas in allt... mitt mindfullness.




William Morris & Co Pimpernel... ett nytt litet projekt, kanske!
Jag är sugen på blommiga tapeter... det är mer jag än de blockrandiga som nu är i Idas gamla rum.


Och kvällshimlarna tröttnar jag aldrig på... lika hänförd varje kväll.


Allt ljus på dig min kära läsare!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Härliga bilder och skönt att man ser och känner att det går åt ljusare tider. Skönt att bli ompysslad och få fina naglar + en trevlig pratstund.
Ha en fin helg.
Kram Carin

Channal sa...

Solen och våren gör mig glad! Behövligt att få bli lite ompysslad också.

KRAM

Annika sa...

Konstig vinter ni har. Tycker det är så oroväckande och inte härligt.
Det är samma här, en underlig underlig vinter. Ur led är vädret på allra läskigaste sätt.
MEN dina naglar är snygga. Jag fixar mina naglar på salong med jämna mellanrum, sååå värt det. Snyggt resultat varje gång.
Mkt snyggare än vad jag nånsin kan göra själv. Jag brukar mest köra puderlack med tips, och gillar det.
Dina naglar är jättesnygga!

Channal sa...

Jättekonstig vinter! Såg ett träd som var i full gång med körsbärsblomningen. Ska fota det idag. Tack! Lite kul med turkost/jade. Visst är det fint med fixade naglar! Så värt!

KRAM