fredag 28 februari 2020

Annas helgguid...


Har du hört den nya Bond-låten No Time To Die med 18-åriga Billie Eilish? 
Kvällens soundtrack... så mycket James Bond och så så bra!


2018 Oscarsnominerades Greta Gerwig, då 35 år, till bästa regissör och manusförfattare för filmen Lady Bird.



Lady bird är en delvis självbiografisk film om 17-åriga Christines uppväxt i Sacramento kring 2002.
 Tänk kärleksfilm, fast om relationen mellan nästan vuxna barn och deras föräldrar. Se den på Netflix!



Greta Gerwig är ung, född 1983.
Hon är en ny favoritregissör för mig och jag är säker på att hon kommer bjuda på fler riktigt bra filmer.



 Filmen Unga kvinnor som jag tidigare har tipsat om var sexfaldigt Oscarsnominerad.
Bl.a. för bästa regissör till unga Greta Gerwig. 



Nu boktipset...

Vad är det med dessa dysfunktionella familjer som gör det så fängslande att läsa om dem?
Först var det Tara Westovers självbiografi Allt jag har fått lära mig
Sen Karin Smirnoffs böcker Jag for ner till bror och Vi for upp med mor. 
Och nu Nina Wähäs TestamenteÄr man ansvarig för sin familjs synder?
Kan man egentligen göra något för att förändra historien? Kan man kanske skriva om den?
Det är frågor Nina Wähä ställer i sin roman Testamente.



Boken var nominerad till Augustpriset 2019! 
"Hon är så bra att jag blir vansinnig." Expressen 
"Jag är fullkomligt uppslukad ända från start, för Wähä kan verkligen skriva." Dagens Nyheter 


Men hallå! Du har väl inte missat detta?!! Hur kul är inte det?
Nu är Nanne Grönwall inbjuden till James Corden på karaoke carpool. Älskar't!



Ikväll Final På spåret... imorgon Melodifestivalen Andra chansen, min favorit är Frida Öhrn med We are one.



Storfavoriten som redan har gått till final är Anna Bergendahl med Kingdom Come.
Det finns många bra som har gått vidare till finalen som tex Mariette, Dotter, Victor Crone och Mohombi.



Jag har köpstopp när det gäller kläder och inredning... suck och stön för denna skinnkappa!
HEAVENLY LEATHER SHIRT från Odd Molly. En investering! Eller hur?!!


Nu tar jag helg... ha det fint min kära läsare!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna

1 kommentar:

Mamma C sa...

Tack för tipset på filmen.
Kram Carin