torsdag 20 februari 2020

Guldklimpen vid Medelhavet☀️



Kära vänner! Fyra dagar med lite omväxling och sol gör gott för själen...





Världen är full av stora ståtliga turistkomplex. Sedan finns platserna dit allt detta inte riktigt nått. 







   
Där det genuina är bevarat och där man får komma kulturen lite närmare. Grekland är inte ensam om dessa platser. 








Det finns även i Spanien vid östra utkanten av Costa del Sol. 
Där hittar vi Nerja. En plats vi mer än gärna återvänder till. Faktiskt fjärde gången vi är här.
Det lokala livet som puttrar på i sitt sydspanska tempo...







Vackert bevarade gränder, stora vågor från Medelhavet som kastar sig in över stränderna och Balcón de Europa. 





Sitta på en av alla uteserveringar med en sangria och titta på myllret av människor såväl turister som lokalbefolkning.



Vackra solnedgångar och en stor tallrik grillad färsk dorado på den lilla restaurangen.






 Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Nerja är en vacker plats som jag själv skulle vilja besöka lite längre än de korta stunder som jag själv varit där.
Kram Carin

Channal sa...

Nerja är en plats som jag gärna kommer vitsas i längre perioder när jag blir pensionär! Så lugnt o fint! Då blir vi ju nästan grannar😊

KRAM

Titti08 sa...

Jättefina bilder.
2018 var vi till Frigiliana och besökte då Nerja 2 gånger.
Trevlig del av Spanien.
Återvänder gärna.
Kram Titti

Channal sa...

Tack! Vi tog bussen upp till bergsbyn Frigiliana en dag. Så vackert! Kommer ett inlägg om det.

KRAM

Ninnie sa...

Å, ser så LJUVLIGT ut med sol och värme! Nerja har jag varit i också, vi hyrde ett radhus där en sommar för flera år sen, då var barnen med oss på semester. Mysig stad!
Jag var också där på besök för ca fem år sen, i november då jag o min syster var i Almunecar. Och båda gångerna var jag också i fina Frigiliana..! Andalusien är väldigt fint, när jag o M var i Almunecar åkte vi runt och såg oss omkring uppe i bergen -såå vackert!
Nästa vecka är det min tur att få lite sol och värme -då åker vi till Madeira!

Channal sa...

Tack! Vi hade underbara dagar i Spanien och härligt för dig att ha Madeira att se fram emot. Mer SOL till oss!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men så mysigt ni har haft det. Ja, Spanien har en speciell plats i mitt hjärta eftersom äldsta dottern är född där. Och ja, visst finns det platser som inte är sönderturistade eller där det bor 30 000 svenskar...El Puerto de Santa Maria, där vi bodde är ett sådant ställe. Bara spanjorer.

Kramen och ha en fin lördag!

Anneli

Channal sa...

Tack! Förstår att Spanien är något extra för dig. Var bodde ni? Skulle gärna vilja komma till Madrid.

KRAM