måndag 1 februari 2021

Channals boktips!

Här kommer jag, Anna, med mina bästa lästips som du inte får missa.


Familjen Bridgertons värld är beroendeframkallande! 
De är rika, vackra och passionerade... och jag älskar dem!
Vem vill inte läsa om trånande förälskelser? 1000-Tack Julia Quinn!
Jag har slukat alla åtta böcker som smågodis efter att jag såg serien på Netflix.
Jag avundas er som har böckerna kvar att läsa eller lyssna på.
Ja, alla älskar väl känslan av att bli förälskad.


  • Mitt liv som dront av en favoritförfattare, Helena von Zweigbergk - "Boken är häpnadsväckande läsning. En uppriktig och skyddslös blick mot den egna jagsvagheten". Ett uppror mot filter och käcka utrop i social medier.
  • Under Londons broar av en annan favorit, Jojo Moyes - "Detta är ett varmhjärtat äventyr om att välja sin egen väg och sin egen familj. Med sin sedvanliga skarpa blick på kärlek, relationer och det brittiska klassamhället så har Jojo Moyes skapat ännu en oförglömlig berättelse".
  • Det här kommer göra ont. Kors i taket en manlig författare, Adam Kay - Boken består av hans, en AT-läkares, dagboksanteckningar. "Hisnande bakom-kulisserna-vittnesmål som får mig att både skratta och gråta. Här finns hysteriskt roliga reflektioner, märkliga patientfall, hjärtskärande öden och oroväckande många främmande föremål på fel ställen".
  • Love, en roman om Greta Garbo av Kerstin Gezelius och Alexander Onofri - Romanen är uppbyggd som en film. Jag anar doften av popcorn i en biosalong. Året är 1925 och en skygg nittonåring från Sverige anländer med atlantångare till New York. 



Hoppas du blir lässugen...
Årets bokrea går av stapeln den 23:e februari när min Lotta fyller år.

Kram till alla... Anna
(bilder lånade från nätet

6 kommentarer:

Annika sa...

Tack för alla tips.
Har sett Bridgerton på Nerflix. Lite kul.
OCH roligt med the colorblind cast. Det blir nog mer så framöver, tror jag.
Kul att du gillar böckerna.

Skulle gärna läsa Helena von Zweibergks bok. Gillar henne.


Håller precis på att läsa en bok om en läkarkandidat och det han upplevde under sin tid som AT-läkare, Intern av Sandeep Jauhar.
Lite på ditt tema. Gillar den.

Kramar!

Channal sa...

Såg serien på raken när den släpptes på Netflix. Efter det ville jag läsa alla böcker. Den sista, den åttonde kom ut för bara några dagar sedan.
Tack för tipset, blev sugen på den boken.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Jag tittar på serien på Netflix och älskar den, så jag kommer nog inte att läsa böckerna om Bridgerton. Vanligtvis gör jag så att jag läser böckerna först innan jag ser filmen, men nu blev det visst lite fel i den ordningen :-)

Tack för fina boktips. Jag vill tipsa om En Piga bland Pigor av Ester Blenda Nordström. Väldigt bra!

Ha en fin dag!

Kram, Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Serien bygger på bok nr.1. Jag gick direkt på bok nr.2 efter att jag hade sett serien. Ester Blenda Nordström gillar jag. Läste en fantastisk bok om henne.

KRAM

Ninnie sa...

Tack för många boktips. Boken om Greta Garbo blir jag mest nyfiken på!

Channal sa...

Varsågod! Kul, den är jättebra!

KRAM