onsdag 10 februari 2021

En skön stund i solen med kameran...

Om ni har undrat vad jag har gjort... så kan jag berätta att dagen började med ett sammanbrott!
Min jobbdator kraschade och min Mac har inte de funktioner som behövs för att kunna bedriva lektion via nätet.
Så under halva biologilektionen försvann fröken Anna.
Till slut ordnade allt upp sig. Ja, herre gud vilket sårbart samhälle vi lever i!


Efter mattelektionen tog jag mig ut en liten stund...
-5 grader, massor med snö och hur vackert som helst! 




Fullt med orörd snö på sjöisen... som ett nymanglat vitt lakan.
 Ja, inte ett spår av några vilda djur eller människor.


Vinterståndare bidrar till vackra motiv. 
När skolan blir som vanligt ska vi ut och leta efter vinterståndare. 
Eleverna ska samla frön och sen ska vi se om vi kan odla i fönstret i klassrummet... det är riktigt spännande!
Jag säger bara det! Jag vill inte ha mer än max två veckor med distansundervisning för åk.4.





Till lunch hade ”någon” ordnat det bästa jag vet till mig... lasagne. 
Nu ett hett skumbad... efter det Netflix "La casa de papel".

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Inte kul när det blir datorhaveri när man sitter och undervisar.
Ha en fin torsdag och vilken god lunch du hade.
Den serien är bra som du ser nu.
Kram Carin

Channal sa...

Ja, den är galet spännande! Hur ska det sluta?!!

KRAM

Åse sa...

Ljuvliga vinterbilder. La casa de papel är riktigt bra .
Kram Åse

Channal sa...

Hej Åse!

Tack! Maken och jag tar två avsnitt per kväll. Så spännande! Gillar spanska serier och filmer.

KRAM

Annika sa...

MMMM.... ANNA ... dina bilder!!
DE är ljuvligt vintriga. BÄSTA tänkbara vinter har ni i Sverige det här året. UNDERBART! SÅ som det SKA vara.
Underbart med den orörda isen!
Ja, haveri på distans är nog rätt vanligt. USCH vad jobbigt. PUST!
Som du säger, så sårbart allt är.

Kramar!!

Channal sa...

Tack!
Nästa vecka kör vi på som vanligt igen! Eleverna sa HURRA!!

KRAM