söndag 7 augusti 2022

Min helg...

Söndagen den 7 augusti...

Idag har vi varit på kaffekalas... Ida firade sin födelsedag en dag i förskott.


       

Ett jättetrevligt kalas där det bjöds på så mycket sött och gott!
Citronpaj med bär, muffins, sockerkaka, chokladbollar och kärleksmums.




Ida fick verkligen en fin present från Mike och barnen.
En otroligt vacker guldring med en smaragd och små diamanter.
Jag hintade till maken att jag också vill ha en ring nästa år när jag fyller jämnt. Hmmm...



Kusinen Elvin hade kul ihop med Frank och Alma... full rulle!




Av sin pappa och Jatty fick Ida en bukett rosa rosor...


Lite paketöppning blev det också såklart. Vår present får Ida imorgon.
Men jag bakade ett gäng kärleksmums imorse som jag tog med till kalaset.



Tänk, snart är mitt sommarlov slut! På onsdag börjar jag att jobba!
Jag har inte ställt in mig mentalt än... två lediga dagar till. Haha... lediga och lediga!
Imorgon ska vi fira Ida igen med lunch och present... på tisdag ska vi ha en liten bjudning här hemma.


Lördagen den 6 augusti...

Igår firade jag min sista lördag av sommarlovet med god mat, 
dryck och underhållning på Stegeborgs Hamnkrog. Vi fick en jättemysig kväll!



Stegeborgs Hamnkrog ligger fint precis vid vattnet... vid Slätbaken. 
Slätbaken är mynningen ut till Östersjön från Göta kanal som går genom Söderköping.




Här blev det till och med en fördrink!
Jag slog till med deras supergoda läskande basilika sangria...



En liten glimt ska ni få på för- och huvudrätterna... vi skippade efterrätten!


Mitt val av förrätt... Toast skagen med handskalade räkor, majonnäs, dill, löjrom och smörstekt bröd.



Maken han tog KÖTT! 
Råbiff på svensk flankstek, tryffel, citron, selleri, parmesan, friterad potatis, pinjenötter och kapris.



Min huvudrätt... 
Ett glas rosé till dagens fångst (röding), rostad färskpotatis, spetskål, forellrom, champagnesås och dill.
Ja, maken gillar kötträtter!
Grillad svensk entrecote, pommes frites, pepparsås, cognac, parmesan, tomat- och silverlökssallad.


Vi satt där länge och hade det hur mysigt som helst...
Herrarna som underhöll kallade sig "Gott och blandat" och de var från Oxelösund, KUL!
Det var verkligen gott och blandat... allt från Taube till Beatles.


Tror vi tog sista färjan hem... en ljuvlig kväll och bilderna får tala själva!



Det här var min helg och jag känner mig så tacksam för denna underbara sista semesterhelg!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Ninnie sa...

Vilken fin kväll ni fick! Ljuvliga bilder! Tänker alltid att jag måste ta mig till din sida Sverige - östkusten - nån gång. Har inte varit där alls mycket, men å, det ser ju så fint ut!! Speciellt där ute vid havet. HAVET är ju alltid något extra, eller hur?
Fyller hon jämt, din Ida? Dina döttrar är så fina - inte konstigt med en så vacker mor!
Njut nu av dina sista lediga dagar!

Channal sa...

Tack rara du! Eller hur, man skulle kunna tro att hon fyller jämnt med den fina presenten. Ida blir 33 år imorgon. Mer ojämnt kan det inte bli =) Tänker samma sak när du visar dina västkustbilder! Vi får byta boende en vecka. KRAM

Mamma C sa...

Vilken härlig och fin sista helg på ditt sommarlov du haft.
Ser att din Ida blir 33 år. Vår minsta (Martin) blev 34 år.
Ha två fina sista dagar nu på din semester.
Och höll på att glömma att skriva att ringen var mycket vacker som dottern fick i present.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Carin! Ja, tänk så stora våra barn har blivit! Känns inte så längesedan de var små. KRAM