onsdag 19 oktober 2022

Dagens bildskörd den 19 oktober.


En bild säger mer än 1000 ord!
Bilder skapar en känslomässig koppling... 




Både maken och jag har sagt att det är verkligen tur att vi har samma ideologi!
Det skulle aldrig funka för någon av oss i en relation om vi var varandras motpoler. 
Vi är två oxar som står stadigt med båda fötterna på jorden nära naturen.



Franks skola... där går han tillsammans med 150 barn från Förskoleklass till åk.3.
De är vår framtid och vad är det för framtid vi vill lämna över till dem?


Med den nya högerkonservativa regeringen blir Sverige mindre som Sverige.
Skicka ut invandrarna, bygg fler kärnkraftsverk och inför hårdare straff. Jag skäms!


Vi är många, och vi blir allt fler, som förstår att vi måste agera på riktigt. 
Tillsammans kan vi bromsa klimatförändringarna och stoppa massutrotningen av arter. 
Vi kan ställa om Sverige! Vem du än är och vad du än gör så kan du vara en del av lösningen.
 Stöd Naturskyddsföreningen och bli medlem HÄR! Stå upp för naturen!
Varje strå till stacken räknas!






Idag på morgonen behövde jag skrapa bilrutan... brrrr... men rosorna de blommar🌹





Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackra och fina höstbilder.
Kram Carin

Anonym sa...

TACK! KRAM

Anonym sa...

Tack. 💕💕💕

Anonym sa...

Nä, nu blev jag lessen i ansiktet! Vad har
hänt i Sverige. Sverige som har så mycket fint
att bevara och spara för efterkommande generationer?

Vi har en ganska liten men naggande god naturlig
park bakom huset. Det var ett hett krig mellan natur-
älskare och sportfantaster. Vi ville natur, dom ville fotboll och basketboll plus en arena. Vår lilla förort
var i krig. Det var möten och tal. "VI" vann, tur nog, och sporfantasterna fick vad dom ville på ett annat, mycket mer passande ställe. - Men jag lärde mej,
att det lönar sej att vara aktiv inom sitt eget lilla
område.
Sen måste jag säga, att dina foton är så underbart vackra, att det nästan ger mej tårar, när jag ser dem.

Tack! Önskar er ett skönt veckoslut. Ruth i Virginia

Anonym sa...

Tack! Vi får inte stå tysta! KRAM

Anonym sa...

Tack Ruth! Du gör mig alltid glad! Du är så klok! Jag kommer kämpa med näbbar och klor för miljön🍀 KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så vackra bilder. Naturen är magisk och helande. Tur att vi i Sverige är bland de bästa i hela världen när det kommer till att värna om naturen. Vi sopsorterar mer än något annat land, köper elbilar, åker tåg, installerar solceller och tar med oss egna påsar till mataffären.

Har du dock märkt att flera av de kändisar vi följer och ser upp till veckopendlar till sina hem på Mallorca, i Södra Spanien och i Frankrike? Vidare uppmanas vi till konsumtion av flera bloggande influencers som vi följer. Jag tycker att om man nu är känd så har man ett ansvar att använda sin plattform till att uppmana folk att tänka på klimatet och den globala uppvärmningen. Synd att ingen gör det. De tänker på att tjäna pengar före allt annat. Det gör mig så besviken.

Ha en riktigt fin kväll.

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Och mer kan vi göra! Har man fått kärleken till naturen som barn blir man miljömedveten som vuxen. Vi har mkt att tacka allemansrätten för, som är unik i världen! Där har andra länder mkt att lära!

Lätt att dras med i konsumtionsvärlden… dagens samhälle byggt på det. Många unga börjar tänka om. Vintagekläder, Tradera och klädbytardagar. Mina döttrar är bra på det. Flera av våra svenska influenser har jag tröttnat på. Det blir lite same same. Borde finnas fler som Greta! Hon är en förebild! KRAM

Ninnie sa...

Jag håller med dig till fullo!!!!! Tänker också mycket på mina barn och barnbarn - hur ska framtiden te sig för dem om vi inte gör något NU????

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Eller hur Ninnie!! Fin helg till dig också. KRAM