söndag 9 oktober 2022

Idag är det Tacksägelsedagen☀️

 En dag där vi kan tänka mer på tacksamhet än på önskan om något. 

Jag är tacksam över livet, min familj och allt vår jord ger oss. Amen🙏🏻

Min söndag...

Söndagsfrukosten...

Simply breakfast



Solig härlig morgon med ett glittrande Bråviken.
Är det inte månen som skiner så är det SOLEN!




Pyssel och bak!
Efter frukosten slängde jag ihop lite Kärleksmums. Gissa vad? Jo, det vankas kalas!




Frank fyllde sju år i tisdags och idag hade han ett litet födelsedagskalas.
På sin födelsedag fick han böcker och idag ett fat med Kärleksmums och en jättefin ny cykel.



En grön, vit och svart cykel med blå handtag och en stor blå rosett.

7-årskalas! HIPP HURRA!


Det bjöds på korv med bröd och en superfin Huggy Wuggy-tårta som Franks farmor hade bakat.



Kusinerna John, Elvin, Alex och Frank hade jätteroligt tillsammans... och Alma också såklart!


Alltid spännande med paket! Frank har blivit firad i dagarna tre med så många presenter! 
I tisdags på kanelbullens dag och igår hade han kompiskalas och idag kusinkalas.



Filmtajm!
Efter det mysiga kalaset blev det bio idag också för maken och mig! 
Japp, vi hamnade på Cnema som bara ligger några kvarter från Ida och hennes familj.
Vi såg Där kräftorna sjungerBåde maken och jag tyckte jättemycket om boken.


Filmen Där kräftorna sjunger är lika bra som boken. 
Maken sa t.o.m. att det var en av de bästa filmer han sett. 
Jag kan bara hålla med... samma kaliber som filmen Dagboken.
Det var en fantastisk filmatisering! Romantik och spänning... en berörande historia. 
 När jag hade läst boken var jag övertygad om att Kaya inte hade mördat Chase. 
Men hur slutade filmen egentligen? Jag tänker inte avslöja det! 

Sushi och lite jobb...
På vägen hem beställde vi lite sushi... smakade gott till Ginger sparkling.


Nu kavlar vi upp ärmarna och kör en ny vecka! 
Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Myssöndag med andra ord.
Vilken fin cykel Frank fick.
Tror jag har boken i pocketformat på min hylla. Måste kolla det.
Ha en fin ny bra vecka.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack detsamma till dig Carin! Den boken måste du läsa. Så bra!! Men du behöver inte läsa boken för att se filmen. KRAM

Annika sa...

Så fina bilder.
Och ja, just det tacksägelsedagen. DET är Thanksgiving det. Vet att man firade tgiving i Kanada i helgen. Som du säger, det finns mkt att vara tacksam över.
Kul med kalas också.
Frank har blivit så stor.

Vad gäller filmen tycker jag mer om filmen än boken, konstigt nog. Men jag har en del att säga om handlingen ändå, haha. Nä, jag låter bara tråkig då, låter bli.
MEN filmen är LJUVLIGT vackert filmad, vilken cinematografi!!

Peter och jag såg om den i söndags, laddade ner den. KUL att se den igen. P gillade den också, mordet känns förvirrande kan jag tycka. Tänkte precis som du i boken ...
Men här ... nä vi säger inget mer.

Stora kramar!!

Anonym sa...

Tack! Ja, mormors stora hjärtan har verkligen blivit stor. Tacksägelsedagen borde vara en högtid även här tycker jag. Den går inte att jämföra med er Thanksgiving. Den filmen vill jag också se snart igen, blir att streama när den kommer ut.

KRAM

Ninnie sa...

Grattis till er fina Frank! Så söt och fin pojke. Ja, tänk vad åren går fort - har ju följt honom sen han var en liten bebis, nu är han stor kille, förstaklassare! Lika gammal som våran Lilly, som älskar att gå i skolan!

Ninnie sa...

Och just det, filmen "kräftorna...", så bra!! Men jag gillade ändå boken bättre - saknade lite Kayas relation till fåglarna, djuren och naturen som skapade en speciell stämning i boken tycker jag.

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Det är speciellt att vi har fått följa våra barnbarn tillsammans. Så stora och söta! Frank han trivs också i skolan. En glad kille när han kommer hem. Hoppas det följer honom genom alla år i skolan.

KRAM

Channal sa...

Hej igen! Jag sa just det till maken att hennes band till måsen fanns inte med. Men jag tyckte att filmen fångade känslan ändå. KRAM igen!!