söndag 29 augusti 2010

Fototriss del 106: Kollektivt


Metron i Paris är hisnande, här kan vi snacka KOLLEKTIVT!

min fototriss...

(kollage och foto av mig)

Paris tunnelbana "Le chemin de fer métropolitain" är ett av Europas största tunnelbanenät. Tunnelbanan började byggas 1900. Det görs mer än 9 miljoner resor i den varje dag! Det finns 368 stationer som sträcker sig över totalt 20 mil!

Lätt att komma fel... men min Lasse hade 120% koll på turerna när vi var där förra hösten! Stationen Concorde var rolig... där kunde vi sitta och läsa o leta ord på de kaklade väggarna...

Ha en skön söndag och kram till alla... Anna

14 kommentarer:

Pialotta sa...

Kan tänka mig det .. kollektivt var ordet:)

Kerstin: sa...

Vilken fin tunnelbana och metrostationen Concorde var häftig. Där behöver man inte vara "göralös" när man väntar på tåget.

Anna Wallin sa...

Härligt fototriss Anna!
Jätte fina bilder och skön tolkning :p
Tack för din fina kommentar hos mig

Önskar dig en skön söndag
Kram Anna W

Anna tassar in.. sa...

Himmel..är detta inte bland det underbaraste..jag älskar Paris..har varit där typ..åtta gånger och kan verkligen det här med Metron ..bara stationernas namn kan få mig att spinna..

Härlig triss..underbart härlig.

Ingalill sa...

Härliga bilder, längtar tillbaka till Paris :)

Verografen sa...

Riktigt bra triss! Snyggt!

Beppan sa...

Härlig triss - fina bilder alla tre!!

mimmione sa...

kollektivt var ordet perrfekt fångat

Axart sa...

Å, så vackert! Aldrig vart där.

Rantamor sa...

Riktigt härliga foton från en säkert underbar resa.
Har inte varit där själv men fått höra om Paris genom våra resugna barn...
Härlig triss.

Ha d gott.

Anneli Stålberg sa...

Underbara bilder! Paris är fantastiskt vackert.

Miss Marie sa...

Åh, älskar Paris! Och deras metro är verkligen underbart enkel o effektiv, man kan knappt tro att man är i Frankrike, så effektiv är den! ;) Ja, förutom när chaufförerna väljer att strejka för en eller annan sak förstås... ;)

Jah Hollis sa...

Snygg variant på det kollektiva temat. Gillar bilden där Eiffeltornet syns i bakgrunden.

Karoleen sa...

Härlig tolkning. Paris är ju fantastiskt =) Kul och annorlunda tolkning =)