tisdag 3 augusti 2010

En liten söt historia!

massor av skumnallar...

Året var 1968-69... fiskbilen kom till gården!
Alla barn blev glada för där kunde man köpa godis!

Jag sprang hem till mamma och hon letade fram tre, TRE öre från en låda som hon gav mig! Jag tog de tre små slantarna i min hand... knöt den hårt! Minns så väl att jag tyckte att det var så pinsamt med så lite pengar... så jag bad min kompis Annika att köpa något gott från fiskbilen.

-Visst inga problem, sa hon!

Hon gick in och jag väntade utanför. När hon kom ut sken jag upp och frågade ivrigt: "Vad köpte du?" Hon tuggade och sa: "Tre skumnallar".

-Var är de? sa jag med ängslig blick och tittade på hennes mun.

-Tugg, tugg... äh, de har jag ätit upp! sa Annika.

Minns än hur besviken och ledsen jag blev... När jag berättade detta för Lasse tyckte han att hon gjorde rätt! Om jag inte vågade handla så fick jag skylla mig själv! Men jag tyckte nog att vi hade kunnat dela! Annika och jag vi skrattar gott åt det hela idag!

Igår kom hon hem till mig med en jättepåse med SKUMNALLAR!!! Vi skrattade och jag är kompenserad efter 40 år!! Så gulligt av dig! Hahaha...! jag långsint... näe!


KUL när en kär gammal barndomsvän kommer på besök! Det blev mycket skratt och en liten fotosession (fixa profilbild till fb).


jag bjöd på kaffe och kladdkaka med vaniljglass... gott! Visste du att rosor är ätbara o goda?
Kram till alla... Anna
(alla foton av mig)
ps.Vem minns när små skumnallar kostade ett öre styck? Tänk, 100 st för 1 :- ds.

Inga kommentarer: