fredag 7 oktober 2011

Nu är det höst!

Brrrrr... nu kommer kylan och blåsten på riktigt!
Fast solen tittar fram då o då i alla fall!
Igår hade jag en LÅNG arbetsdag, 08.00-18.00! På em-rasten fick jag reda på av Sahra via fb på min iPhone att Tomas Tranströmer äntligen knep hem Nobels litteraturpris! Jag blev så himla glad att jag bara ylade rakt ut i arbetsrummet... JAAAA!!! SÅ FANTASTISKT KUL! Detta är stort! Han är en av mina favoriter och han är mannens absoluta storfavorit! Så ikväll ska vi fira med champagne! GRATTIS Tomas! Det är du mer än värd!
Storm
Plötsligt möter den gamla vandraren här den gamla jätteeken,
likt en förstelnad älg med milsvid krona framför septemberhavets svartgröna fästning.
Nordlig storm...
Det är den tid när rönnbärsklasar mognar.
Vaken i mörkret hör man stjärnbilderna stampa i sina spiltor högt över trädet.

Tomas Tranströmer
  • Ljus plyschklänning - Odd Molly
  • Svarta leggings - Esprit
  • oktober månad är den årliga rosabandetkampanjen
  • Gosig varm yllekofta med luva - Odd Molly
  • Ljusa tunna mockaboots - Wera
{dagens foton av mig, med min iphone4
}

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många roliga inlägg. Fungerar det att kommentera här?

Channal sa...

verkar så... =)