söndag 7 april 2013

Idag typiskt aprilväder!

God kväll allihopa! Hoppas allt är bra med dig! Med mig är allt bara bra. Igår var vi ju uppe i Stockholm. Då blev det 11-fika på Zetas, besök på Thielska för att se Munch-utställningen och lördagslunch på Villa Källhagen. Idag på förmiddagen har jag haft en fikadate med min gamla goa barndomsvän i skogen! Vilken kanonhelg! Samt Mästarnas mästare på SVT1... Gillar't! Heja Magdalena!
Vi vandrade en liten bit i Glotterns naturreservat...
när vi kom fram till sjön slängde jag av mig jackan och njöt av solens värme!
Helt osminkad suktade jag efter att få lite färg!
Sjön Glottern var tjock med is... vi gick INTE ut på den!
Reservatet ger ett vilt och urskogslikt intryck med mossiga block
och döda omkullfallna trädstammar... precis som en John Bauer-skog.
Annika fixade kaffe och broddar till oss båda att ha på fötterna.
Jag tog med mjölk och fikabröd... det var så skönt där i solen tills den försvann!
 Igår kaffe i vacker porslinskopp på linneduk... idag i en kåsa bland barr o kottar! Älskar båda!
Den rätta fikastämningen... vi pratade om livet här och nu... en skön stund!
Så fort aprilsolen försvann blev det kallt... ett snömoln tornade upp sig över Glottern!
 Vi var där i en och en halvtimma... TACK för en mysig stund! 
När jag satte mig i bilen kom det isregn! Typiskt aprilväder!
Så har det hållit på hela dagen... sol, snö, sol, hagel och sol!
Inga tussilago i sikte!
UTHÅLLIGHET KÄRA DU, Våren kommer!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade med min Canon G12) 

34 kommentarer:

Sahra sa...

40 cm is rakt igenom hårdis. När ska det smälta?

Channal sa...

Ja, när ska det smälta! Så trött på denna vinter!!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Ah, så härligt och du ser vacker ut där i solen!

Jag älskar också båda varianterna. Alla stilar fungerar för mig ;)

KRAM goa Anna!

anettan sa...

Så härligt det ser ut och vilka fina foto. Kram Anette

Helenas enkla vardag sa...

Vilken härlig dag ni fick! Men vädret är ok när solen är framme, men det blir så himla kallt när solen går i moln! Tur ni inte gick ut på isen, trots sin tjocklek!
Kram Helena

dianasdrömmar sa...

Mysigt :) underbara bilder stor kram Diana

Lena - gott för själen sa...

Vilken trevlig blogg du har. Hittade hit via Nilla. Ni verkar ha haft en jättehärlig helg, precis som vi. Härligt med det lilla livet i Nice också.

Älskar det du skriver om kontrasten mellan linneduken ena dagen och kåsan den andra. Är precis lika dag. Gillar både och.

Ha en fin start på veckan.

Kram Lena

Blommiga Rutan sa...

Härligt! Härligt med skospromenad och fika utomhus!

Munch utställningen ska jag också gå och se, såå fina tavlor.
Vilken härlig dag ni haft, älskar att hälsa på hos Zetas, äta lunch eller dricka kaffe och alltid kommer det med någon fin blomma (eller kruka) hem. Det blir minst ett par besök i månaden. Väldigt mysigt ställe, och alldeles för nära för att det ska vara bra för plånboken...
Det var ju synd, att ni for hem när vi kom, hade ju varit kul att säga hej i real life, så att säga, det får bli en annan gång.

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Miss Marie sa...

Men tänk om inte våren kommer i år då?!?! Iiiihhhh! Men det måste den ju göra. Eller?

Mysigt ser det ut iallafall! Smart att inte gå ut på isen, hörde att det har varit en del drunkningstillbud i helgen!

Anonym sa...

Vilken underbar helg du haft Anna. Snacka om kontraster! Kul när man uppskattar båda delar som du skriver, kaffe i finkopp på linneduk ena dagen och kaffe i kåsa i skogen nästa. Det är ju så det ska vara! Love it!
Hoppas du får en bra start på veckan!
Kram Pia

Coolaannna sa...

Vilka fina bilder! Och du i solen..snygging :)

Det är verkligen livskvalité att vara ute med vänner och fika och bara ha det gott :)

Kram Anna

Coolaannna sa...

Och du..jag läste ikapp på bloggen och vilka dagar och VILKA kort. Verkligen feelgood!!!!

Kramis igen!

Martina sa...

Det verkar ha varit en fin dag trots aprilvädret. När jag kommer till Sverige över julen är jag överlycklig om det är snö, men i april känns det mest deprimerande med snö. Suck. Jag haller tummarna för att varen kommer i blixtfart!
Kramar

Välkommen Hem! sa...

Hej du pinglan! Jo, jag vet, igår var inget kul väder... brrrrr!
Gick på stan istället en stund för att skingra tankarna lite... och sprang då på din fina rosa tröja! HA! Så himla fiiin den var!
Önskar dig en varmare och soligare dag idag istället!
KRAMAR! Judita

Annika sa...

Hej du! Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen!!
Vilka fina och vårliga bilder du bjuder på.
OCH vad fin du är!!
Mysigt med picknick ute i det fria under tidig vår. Inte dumt!
KRAMAR!!!

Channal sa...

TACK!

Visst är det så att båda delarna har sin charm!! Hajk vs Lyx?!

KRAM goa Lotta!

Channal sa...

TACK!

En mysig stund! KRAM!!

Channal sa...

Ingen is här inte... nej tack!!

SOLEN måste vara framme jämt hela tiden!!

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Stor kram till dig med!

Channal sa...

Välkommen! Visst är det så... båda olikheterna har sin charm!
KRAM!!

Channal sa...

Så du är stammis på Zetas... det kan jag förstå! Så fint ställe!! Bodde jag närmre skulle jag också vara VIPkund där precis som hos Blommiga Rutan!

Ja, det får absolut bli en annan dag vi ses irl!

Ha det gott du med! KRAM!!

Channal sa...

Usch ja... lång kall vårvinter! När jag fyller i maj måste det vara varmt!

Otäckt med isar... ryyyser!!

KRAM!!

Channal sa...

Precis... det är det som är så härligt med livet! Att kunna uppskatta det mesta här och nu! Love it!

Du ska också ha en fin start på veckan! KRAM!!

Channal sa...

TACK!!
Ja, bästa livskvalité... lyx med mannen o mys med väninna!
KRAM!!

Channal sa...

TACK!!

K.Ä.R.L.E.K

Channal sa...

Lovar att ni kommer med våren... skynda på och kom hit vetja!! Ta med lite värme!!

KRAM!!

Channal sa...

aha... min glittertröja... den blir fin i sommar!

idag ännu kallare brrr... imorgon måste det bli varmare!

KRAMAR!!

Channal sa...

Hallå Annika!

Jag har saknat dig massor! Välkommen tillbaks! Hoppas ni har haft det super!
KRAMAR!!

Junitjej sa...

SÅ gott det är med kaffe i vårsolen!

Bara Sara sa...

Åh så härligt!!! Ska komma ihåg Glottern till nästa gång vi åker på utflykt! Är ju inte så långt för oss… Kram Sara

Channal sa...

Kaffe utomhus smakar extragott!

KRAM!!

Channal sa...

Det ligger en mil norr om Åby, Katrineholmsvägen. Fint ställe!

KRAM!!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Det såg riktigt mysigt ut. Och underbara bilder.
Ha det gott. Kram Pia

Channal sa...

TACK!

Ha det gott du med! KRAM!!