lördag 13 april 2013

Trevligt igår kväll!

Hej alla fina♥ Här har det varit fullspäckat schema! Igår på min lediga fredag skjutsade jag in Lotta till skolan och sedan var jag och fick manikyr. Efteråt gick jag till ett fint konditori och beställde en mycket speciell tårta till mannen som fyller år nästa lördag. Just då fick jag syn på tre VACKRA Napolionbakelser... jag kunde inte slita min blick ifrån dem. De hamnade i en liten kartong bärande av mig! Jag åkte till mina föräldrar och vi tog en gofika tillsammans! Jag tog INGA bilder på bakelsen för mitt medvetande har INTE ätit någon! OK!! Ja, så lurar jag mig själv!! Sedan igår kväll tackade vi av en kollega som ska börja jobba på en annan skola! Vi hamnade på Indra, en indisk favoritrestaurang... så god och vällagad mat!
Indisk dukning... vi fick smaka på mycket av allt indien har att erbjuda.

OLIKA SMÅ RÄTTER OCH DIPSÅSER!
Samosa, Pilgrimsmusslor, Indras lambroll, Maharajj kalamari, två olika sorters nanbröd,
papadam, raita, myntasås, mango chutney, koriander- & chilichutney,
 tamarindchutney, tomat- & sesamchutney, mixed pickles, chilli pickles.

 TRADITIONELLT TILLAGADE INDISKA GRYTOR!
Korma/Tikka masala - Currygryta/Sambal masala - Vindaloo.

EN KLASSISKT TILLAGAD INDISK GRILLMIX
Med Tandoori chicken, chicken sizlar, hjortfilé & lammfilé grillad i tandooriugn
som serverades på en sizzlarbädd av färska rykande grönsaker.

Till efterrätt blev det en läskande gräddig fruktdrink!
Så igår var jag snäll mot mina fettceller, de var glada!

Kram till alla... Anna

(fotograferat av mig med min Canon G12)

2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Ha ha ja du är som strutsen stoppar huvudet i sanden! Så gör jag när det gäller min träning! Jag tänker att jag tränar, sen blir det inte mer än så! Vilken mysig kväll med kollegorna!
Kram Helena

Channal sa...

Jag skäms över min dåliga karaktär och självdisciplin!! Gäller även träningen!

Men ibland är jag faktiskt duktig så det så!

KRAMAR!!