tisdag 26 augusti 2014

Att stå upp mot rasism!

Hej alla fina! Oj oj det är redan tisdag... snart onsdag!
Hoppas du har haft en skön helg och en bra start på veckan.


Idag tisdag har jag haft ett fullspäckat schema... roliga pass men helt slut just nu!
Då är det skönt att bara få varva ner framför datorn... och plocka in äpplen för att göra äppelpaj!

Klassisk bild lånad från nätet!

Vid tio noll noll idag var jag lite nervös! Min Ida tillsammans med sin kusin, några vänner och 400 andra var med och gjorden en fredlig motdemonstration under ett nazistmöte i stan. Drygt 200 poliser var där... det gick lugnt till och det känns skönt! Det var grupper mot nazism/rasism och svenska kyrkan som hade samlats.

Från Facebook...

Även äldre personer med rullatorer var med! Under mötets gång slog kyrkklockor.
Det är viktigt att visa sin avsky! Lär mer HÄR! Är stolt över dig Ida!!


Nej, nu ska jag ta och slänga ihop en äppelpaj och bläddra i nya Sköna hem!
Ha en fin kväll min kära läsare! Allt ljus på dig!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig med min iPhone5)

16 kommentarer:

Mamma C sa...

Förstår att du var nervös för din dotter. Men man måste visa vilken avsky man har för detta. Så kul att du är med i en konstutställning och i en kör under kulturnatten.
Kram Mamma C

Channal sa...

Ska bli jättekul på Kulturnatten!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Förstår verkligen att du är stolt över dun dotter ! Så viktigt att visa att man inte tolererar rasism .
Förstår också att du var nervös, det har ju spårat ur ibland vid demonstrationerna när rasister är inblandade. Men väldigt bra och modigt gjort av Ida!

Kram och skön kväll
Anncathrine

anettan sa...

Vad gott med äpplekaka. Jag är lite besviken att det inte blev några äpple på vårt träd i år. Det får bli att köpa äpple i höst. Kram Anette

Channal sa...

Vi borde vara ännu fler som säger ifrån i dagens samhällsklimat! Det är ruggigt skrämmande! Glad att min dotter engagerar sig!

KRAM!!

Channal sa...

Den var för god! Nu mår vi illa!!

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Förstår att du är stolt över din dotter kram Diana

Livskraft sa...

Förstår att du är stolt över din dotter och orolig. Tyvärr tror jag att det är precis detta de vill uppnå, dvs extremt mycket uppmärksamhet. Skulle man låta det gå obemärkt förbi skulle man kanske våga sig ned på stan när de är där. Supersvårt

Villa Ell sa...

Jag hade också varit nervös...
Gott med äppelpaj, jag har efterlyst på FB någonstans jag kan palla hehe

ha en fin kväll
Kram Sandra

Husbilen Tuzzen sa...

Heja heja! Klart vi måste stå upp! Men jag förstår att du var nervös. Skönt att allt gick bra.
Kram Helén

Annika sa...

Verkligen viktigt att VISA avsky! Förstår absolut att du var nervös, det skulle jag också ha varit.
Så bra att din dotter demonstrerade! OCH att så många slöt upp!!
Kramar!

Channal sa...

Ja, det är jag verkligen!!

KRAM!!

Channal sa...

Vi måste visa vår avsky HÖGT och fredligt! Skönt att det gick lugnt till väga!

KRAM!!

Channal sa...

Bor du nära mig =) kan du komma förbi och plocka en stor påse! Tog med och gav till en på jobbet. Hoppas du har fått äpple nu!

KRAM!!

Channal sa...

HEJA HEJA!! Verkligen skönt att det sköttes snyggt!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen!! Hade jag inte varit på jobbet hade jag varit där och vänt nazisterna ryggen!! USCH o FY!!

KRAM!!