måndag 5 oktober 2015

Här är lilla Frank♥

Ett söndagsbarn på kanelbullens dag. Den 4 oktober kom han vårt lilla oktoberbarn.
Lyckan är stor att bli mormor. Mitt hjärta bubblar av kärlek. Vill dela det med er.


På bilden här är han bara tre timmar gammal.
Han kom lite överraskande tio dagar tidigare än beräknat.
Mannen och jag var bortbjudna på fest i lördags. 
Ida och Micke bodde ute hos oss och gjorde Lotta sällskap medan vi lånade deras lägenhet i stan.
Att bäbisen i magen var en pojke och skulle heta Frank det visste vi långt innan. 
Så när mannen och jag åkte iväg till festen sa jag mest på skoj till dem att Frank kommer nog imorgon på sin namnsdag. 
Vi skrattade bara och de skulle börja baka och laga lite god mat. Vi sa hej då!


En riktig myskväll i ett vackert hem där det bjöds på en jättegod höstmeny. Vi somnade glada sent på natten.

Men vid sjutiden blev vi väckta av Ida som ringde. Nu är de på väg in till BB tänkte jag!! 
Men hon sa: Nu har han kommit ut! Vi åkte in klockan tre i natt och han kom vid halv sju. En exemplarisk förlossning. Allt gick bra och nu ligger han här och snuttar på mitt bröst.
 Jag grät av lycka! Tårarna rann och jag var som i ett rosa bubbelrus! 
Vid halv tio var vi uppe på förlossningen och fick se det lilla miraklet.
Sen åkte jag till mina föräldrar för att berätta och visa bilder.
När jag kom dit doftade det SÅ Gott! Mamma stod och bakade kanelbullar! 
Det var ju kanelbullens dag också!
Mamma 90,5 år BAKAR BULLAR. Tycker faktiskt att det är fantastiskt!!
Sen bakar hon ju stans godaste kanelbullar... så det blev en fika med mina föräldrar.



På eftermiddagen åkte jag tillsammans med mamma och Lotta för att titta på det lilla underverket igen.
Mickes föräldrar, mormor och Franks kusin var också där. Inget öga var torrt...



Han är så söt och fin... mitt första barnbarn, mitt lilla hjärta

Älskar Dig!

 Den klassiska gula Steiff-nallen fick Frank av mormor Anna och bonusmorfar.


Fina föräldrar... så mycket kärlek

 Vilken fantastisk dag! IFK Norrköping tog även 3 poäng och ligger nu etta!!
Ja, vilken kanonhelg! Jättetrevlig fest, Frank kom på sin namnsdag och IFK i topp.
Sen att få hem en påse med stans godaste kanelbullar också... mmmmm.


Klart att jag även var på ett litet besök idag... sötaste myskillen.


Kram till alla... mormor Anna
(bilder fotade av mig)

26 kommentarer:

Mamma C sa...

Ett stort grattis till föräldrarna och till en stolt och lycklig mormor. Det är magiskt att bli morförälder.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tack! Livets efterrätt.

KRAM!!

Sahra sa...

Vilken lycka. Jag är så glad för er skull. Särskilt för Ida. Vilken resa hon gjort. Vilken kvinna. Han är fullkomligt bedårande lille Frank. Världens sötaste lilla familj. Stor kram

Sahra sa...

Skäm bort dotter och barnbarn rejält nu. Puss

Anonym sa...

Lycka!! Jag sa det till Lotta i fredags när vi var på promenad med klassen och när Lotta berättade att Ida & Micke skulle komma ut till henne så sa jag "det kanske blir en bebis i helgen" :) och det blev det, jag undrar om jag är syns ibland? :) 7.45 ringde mobilen på söndag morgon, jag låg och sov med brorsan bredvid mig, jätte trött men blev as pigg när Lotta ringde och jag kände på mig att det var något om Ida <3 hon var så lycklig när hon berättat! Stoltare moster har jag inte sett eller hört!

KRAM!! /Felicia

Home2tiny sa...

Åååå vilken lycka, sitter här med tårar i ögonen och är så himla glad för er skull. Stort grattis till er alla och vilken guldklimp han är lille Frank. Kramisar Tina

Marliina sa...

Åh va goda kanelbullarna ser ut! Och stort grattis till barnbarnet :)

Anki sa...

Massor av grattis kramar till er alla. Så jätte vackert. LYCKA. Kram anki

åse sa...

Grattis Anna, att bli mormor är stort, en fantastik gåva. Den där känslan när man bli varm långt in i hjärtat är alldeles underbar. Stor Kram Åse

Anonym sa...

De senaste dagarna har det varit en riktig baby-boom bland mina bekanta.
Stort grattis till er alla och fina Frank ❤️
Kram Yvonne (Mandelmassa)

Channal sa...

Tack Sahra! Ja, vilken resa! Nu känns allt tungt så långt bort. Njuter av varje dag och jag skämmer bort dem❤️

KRAM!!

Channal sa...

Tack Felicia! Kul att du var med i går och fick se lille Frank.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Han är så söt o fin!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! På Franks födelsedagar kommer det nog alltid bjudas på kanelbullar❤️

Channal sa...

Tack Anki! KRAM!!

Channal sa...

Tack! Precis! Varm långt in i hjärtat. Livets efterrätt.

KRAM!!

Channal sa...

Tack Yvonne! Kul o se dig här. Babyboom även här. Det var fullt på BB.

KRAM!!

Kakaobönan sa...

Ååååå, han är ju så söt, en riktig liten kanelbulle ;)
Stort, stort grattis till de fina föräldrarna och till mormor och moster!
Han ser ju så liten ut...
Alltså, din mamma, hon är något alldeles extra! Vilken kvinna. Att baka bullar i hennes ålder är helt fantastiskt och så goda de ser ut, galet goda faktiskt!
Njut nu av mormorsrollen allt vad du kan!
Massor av kramar / Pia

Unknown sa...

Härligt för dig att vara mormor. Så fint barn och din dotter ser så fin och lycklig ut.
Stor grattiskram
Maria

Annika sa...

ÅÅÅHHH Anna....GRATTIS!!! Jag känner din enorma kärlek till lille Frank i hela inlägget. STORT!! Han är underbart fin och söt. Gillar verkligen namnet också. SÅ fint!!
OCH vad snabbt det gick för Ida. WOW!! Coolt. Härligt för henne.
Ja, din mamma är verkligen en krutgumma, så otroligt skönt för er alla.
Tusen grattisar till dig, mormor, och till hela den nya lilla familjen.
Stora, stora kramar!!!!

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!

Blir så rörd när jag läser ditt inlägg, vet ju precis hur du känner, det är alldeles fantastiskt, går inte att beskriva hur lycklig och tacksam man känner sig, att få uppleva lyckan att få barnbarn! Minns att jag gick omkring som i en lyckobubbla flera veckor. Och nu har vi fått vara med om undret TRE gånger. Men måste ändå säga att första gången var något alldeles speciellt, var inte beredd på dom starka känslor som kom när man såg den lilla nyfödda första gången. Så stort, stort GRATTIS till mormor. Och såååå söt han är! Väldigt fin bild på de vackra föräldrarna och den lilla sötnosen.
Ja, din mamma är fantastiskt som bakar bullar vid den åldern!

Kramar i massor
Anncathrine

Channal sa...

Tack finaste Pia! En sån liten människa (2995 g och 49 cm). Så näpen och perfekt. Sen min mamma... jag är rik!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Allt känns underbart! KRAM!!

Channal sa...

Tack bästa du! Är fortfarande i ett lyckorus... en underbar känsla.

KRAM!!

Channal sa...

Är i lyckobubblan... och du har varit där tre gånger! Det bästa av det bästa! Vi är verkligen rika! Tack rara du!

KRAM!!

Enkel stil sa...

Vilken underbar helg! Stort grattis till mormor. Kram Anita