fredag 9 september 2016

Kristen Stewart som Coco Chanel♥


 Kristen Stewart mest känd som Bella... hon som blev kär i en vampyr i Twilight...
 blev Chanels ansikte utåt i våras med kollektionen EYES SPEAK VOLUMES.
En hel kollektion med maskaror, ögonskuggor och ögonbrynskit. Se HÄR!



I vårens Chanelkollektion kom det tre fina ögonskuggspaletter. En av dem var Tissé Dimensions.
En väv i dimensioner på svenska... "En Français" som min franskalärare sa på högstadiet.
Hmm... namnen på Chanels makeupprodukter är inte alltid så lätta att säga på franska.
Tissé betyder väv och det tycker jag är vackert. Skuggorna lägger sig verkligen som en väv på ögonlocket.


Tissé Dimension är en palett med vackra metalliska skuggor i grått, rosa och lila. 
Ögonskuggorna är starkt pigmenterade och sitter kvar tills du tvättar bort dem. 


Chanel Les 4 ombres färg Tissé Dimension

Den grå i silverguld med microglitter är en partyfavorit. Bedövande vacker med ett metalliskt skimmer. 
Den ljusa skuggan är pudrigt gräddvit med en gnutta guldstänk. 
Den rosa färgen dämpar ner och ger ett blekt, genomskinligt gyllene skimmer. Så fin!
Den sista skuggan är vackert matt i mörk aubergine. 
Till dessa ögonskuggor har jag en vattenfast ögonpenna i mörklila.
Chanel Stylo Yeux Waterproof i färg 83 Cassis... en gammal favorit!
Och den enda maskara som duger till mig är Chanel Inimitable intense.


Chanel Stylo Yeux Waterproof i färg 83 Cassis.



TGIF! Njut av solen och ha en skön fredag min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig... de två översta lånade från nätet)

2 kommentarer:

anettan sa...

Vilka snygga färger. Den paletten vill jag ha. Hoppas du njuter av din helg. Kram Anette

Channal sa...

Eller hur! Älskar färgerna :-))

KRAM!!