söndag 11 september 2016

Sol, sol och åter sol!

Vilka underbara dagar vi har med strålande sol och härlig sommarvärme!


Fredagen var en rolig dag på skolan och på kvällen var vi barnvakt till lille Frank.
Vid halvsjutiden åkte vi in till stan och då låg solen lågt och Bråviken glittrade som guld.

- Jag stannar bilen så du kan fotografera det vackra, sa mannen. 
-Absolut, svarade jag! 

Tänk, han har lärt sig! Jag behöver inte ropa STANNA nu för tiden. Han ser själv!
När vi åkte hem senare på natten, efter 00.00 stod utetermometern i bilen på 19 grader. Lovely!


Igår hade vi en fantastisk sommardag. Ja, september är som juni juli! 
Hela förmiddagen var mannen och jag nere vid vårt sommarbo.
Klockan två kom Ida med sin lilla familj tillsammans med mina föräldrar hem till oss. 


Jag fick lust att ta fram grillen...
Så vi bjöd på grillat kött med dragonsås, rostade potatisar till egenodlade chili, tomater och paprika.


Frank älskar att krypa i gräset, gunga och upptäcka världen. Allt ska undersökas.
 Han provar nya gränser hela tiden på sina upptäcktsfärder för att samla på sig nya erfarenheter.


Efter middagen gick vi ner och tog kaffet vid vårt sommarbo. 
Vi ville inte gå upp så vi var där länge... och mannen han badade flera gånger.
Skönare än så här blir inte livet!


Helt plötsligt blev klockan mycket och våra magar började kurra. Sjön suger!


Det blev vackert när vi dukade upp med färska räkor och havskräftor till lördagsmys.




Ja, Kära vänner, så här nöjd, glad och lite trött blir man efter en jättemysig dag.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

ps. Hörrni, håll tummarna för IFK Norrköping. Vill ha hem en glad man. ds.

22 kommentarer:

Sweet Pea sa...

En bild med lite dramatik, den första bilden. Härligt att maken sa som han sa. Min har inte kommit så långt. Själv måste jag skrika om han ska stanna. Nästan skrämma han lite för att slänga sig på bromsen..haha. Riktigt snygg bild med kräftorna. Och som alltid, underbara barn. Blir varm i hela kroppen.
Ha en skön söndag kväll.
Kram Petra

Mamma C sa...

Ja, även min man har börjat fatta när det är dags för fotografering nu för tiden. En härlig helg som ni har haft. Sista bilden var för söt.
Kram Mamma C

Channal sa...

Min har ju precis börjat fota lite själv med sin iPhone. Kul när de lär sig. Tack! Blir varm jag också av gullungen.

KRAM!!

Channal sa...

Låter bra! Som att inte börja äta innan fotografering :-))

Tack! Blev en favoritbild fångad i stunden.

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Vilka dagar vi har :), här åkte grillen också fram kramis Diana

Channal sa...

Bara att omfamna sommardagarna så länge vi har dem kvar.

KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Ja, det är verkligen fantastiskt nu. Att kunna gå i shorts i mitten av september. Härligt!
Kram Helén

Home2tiny sa...

Fantastiska dagar och kvällar september bjuder på, bara att njuta av varje sekund. Vilken myshelg ni har haft, få umgås, äta gott och bara vara är livets bästa. Kramisar Tina

Unknown sa...

Vilken härlig helg ni verkar att ha haft. Så fina foton.
Kram
Maria

Channal sa...

Man tror knappt det är sant! Underbart!!

KRAM!!

Channal sa...

Vilken vår sommar o höst! Precis så här vill jag att det ska vara. Vi har inte klippt gräsmattan sedan midsommar!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! En underbar helg!

KRAM!!

Annika sa...

Du ser! Man KAN lära gamla hundar sitta :) . Helgen ser jättefin ut och det vackra vädret verkar ju bara fortsätta i Sverige.
Kram

Channal sa...

Hahaha visst går det =))
Vi har världens sommarvärme... så underbart skönt!!

KRAM!!

Anonym sa...

Hejsan,
Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Karin

Mittgodastefinaste sa...

Ja hur underbart är det inte med denna brittsommar!!

Kram Jenny

Channal sa...

Helt fantastiskt! 27 i går, 25 idag!!

KRAM!!

Anonym sa...

Super, underbar, ljuvlig bild med kvinnan under svenska flaggan,
Du har verkligen fångat SKYMNING !

Det sista med gulleklimpen som flörtar - vill bara krama.

Ruth i Virginia

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Å så mysigt ni har det. Ja, vilka fantastiska dagar vi har. Det gäller att klä sig i lager då det är höst på morgonen och högsommar på eftermiddagen.

Finns det vatten och avlopp och el i sommarbo? Ser bara så underbart ut, och så kul att din mamma är med.

Ha en fin dag!

Kram, Anneli

Channal sa...

Tack Ruth!

KRAM❤️

Channal sa...

Hej Anneli! Ingen el men vi har fotogenlampa och en pottipott, samma toa som finns i husvagnar :-)

KRAM!!

Junitjej sa...

Så många härliga bilder!