lördag 25 februari 2017

Min sportlovsvecka!

Hej alla vackra själar! Hoppas allt är bra med er och att solen skiner på er var ni än är.


Den här veckan känns verkligen evighetslång... en underbart skön känsla.
Det kan bero på att vi har hunnit med så mycket dessa dagar. Samtidigt har det varit vilsamma dagar.


Normalt brukar en arbetsvecka springa iväg.
Nästa vecka är det min sista vecka på min gamla skola... 



Vi startade helgen med ett tidigt flyg ner till ett härligt blåsigt och soldisigt Nerja. 
Mysigt att mannen och jag får rå om varandra under några dagar.




Vårblommor i februari på spanska solkusten. 
Snart är det äntligen vår även här hos oss. Brister ut i ett leende när jag tänker på det!


Vackra gamla gator att promenera på... små fina stenläggningar som konstverk.



Vi bodde ett stenkast från Europas balkong... ett perfekt läge.
Medelhavet var aldrig stilla... vy från vår balkong.



God mat och dryck... trevliga människor... en superfin liten stad.
Bara det där att kunna sitta ute och äta är ljuvligt.
Vi hade gärna velat vara kvar några dagar till.
Men jag ville hem till min yngsta som fyllde 22 år igår. Kommer mer om det =)


Sol, vind och vatten Höga berg och djupa hav Det, är mina drömmar vävda av.






Solvarma vindar på mina kinder... 


Skön kvällspromenad hem mot hotellet... det är inte sista gången vi går där.
Både mannen och jag är väldigt förtjusta i Nerja.


Se mer av Nerja HÄR!

Ikväll laddar vi för Mello... du ska ha en skön lördag min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som härliga och mysiga dagar som ni haft på er tripp till Spanien.
kram Mamma C

Channal sa...

Skulle mer än gärna åka dit snart igen!

KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna!

Vilka fantastiska bilder och så mysigt ni verkar ha haft det. Nerja är så fint och vi brukade besöka Nerja och La Herradura när vi bodde i El Puerto de Santa Maria (där min äldsta dotter är född) men det var ju typ 20 år sedan nu och jag vill så gärna åka tillbaka dit en dag. Snälla, tipsa mig om hotell och allt annat mysigt ni hittat. Haha..nu när jag måste åka dit som turist :-)

Kramen och ha det så gott!

Anneli

Anonym sa...

Vilka UNDERBARA foton av en vacker stad! Tänk att det lagts ned
så mycket arbete på gatorna! Fotot av dej med sol och vind är ljuvligt,
helt enkelt. Glad att semestern blev så lyckad!

Ruth i Virginia

Anne-Marie sa...

Vilka härliga bilder av er semester. Tänk jag har aldrig varit i Spanien trots att jag besökt väldigt många av Europas länder.
Gatorna ser fantastiskt fina ut. Vilket arbete att skapa dessa mönster.
Just det ja, du byter jobb snart.
Kram!

Ninnie sa...

Å, mysiga Nerja! Vackra bilder! Så härligt att ha fått njuta av lite sol o varma vindar.

Channal sa...

Lite avis på alla platser som du har fått uppleva och bo på. En rikedom! Vi bodde på Toboso. Ett hotell med bästa läget. Man bör vara ute i god tid för bokning.

Njut av Gran Canaria! Härliga bilder du visar därifrån.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja, vi fick några fina dagar tillsammans. Vill snart ner dit igen.

KRAM!!

Channal sa...

Vilket jobb att lägga dessa vackra gator. Mannen och jag undrade när de gjordes. Han trodde på 50-60-talet. Jag tror de är mkt äldre än så. Runt sekelskiftet eller på 20-talet. Ska se om jag kan hitta svaret på nätet =)

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Underbart skönt har vi haft!

KRAM!!

Unknown sa...

Blir sugen på Nerja när jag ser dina foton.
Kramar
Maria

Channal sa...

En liten fin och lugn by!

KRAM!!

anettan sa...

Men så underbart det ser ut. Kram Anette

Channal sa...

Tack! Det var det också.

KRAM!!