onsdag 8 mars 2017

Hej alla fantastiska kvinnor!


Tokig i tulpaner! Vill visa dig hur vacker min bukett är som jag fick i fredags.


Vet du vilken dag det är idag? Det är internationella kvinnodagen!
En fantastisk dag och möjlighet för att fira oss kvinnor på. Ha du blivit firad idag?
Jag har haft studiedag idag och vi kvinnor fick varsin chokladkaka av vår chef.
När mannen kom hem fick jag en röd ros... en present som gläder.



Jösses kvinnor! Vill såklart passa på att tipsa om några inspirerande filmer...


Fröken Frimans krig - En fantastisk TV-serie om svensk kvinnohistoria på SVT.
Suffragette - en grupp kvinnor som vi har mycket att tacka för. Ett måste att se den filmen!


En annan riktigt bra film som går på bio just nu är Dolda tillgångar.
En sannsaga som handlar om tre smarta kvinnor som arbetade för Nasa under 50-60-talet.
Den här filmen såg min Lotta och jag. En feelgood-film med en stor knytnäve i magen.
Ett mattegeni, en svart kvinna som arbetar för Nasa bland en massa kostymklädda vita ingenjörer.
Ett segregerat USA... hon får springa 1 km för att gå på toaletten.
Men hon löser USA's rymdprojekt att ta sig till månen.



Fler BRA filmer med starka kvinnor i huvudrollen är...
Den turkiska filmen Mustang, Carol med Cate Blanchett, The Dressmaker med Kate Winslet och lovely Amy Schumer i Trainwreck.





Vilken skönhet! Kronbladen på tuplanen ser ut som en pions.
Nu har jag varit tre dagar på mitt nya jobb och det känns jättebra!

Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och lånade från nätet)

12 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Underbara underbara blommor!
kramar

Mamma C sa...

Underbar bukett och en massa bra filmer med underbara kvinnor i. Kul att det känns bra på ditt nya jobb.
Kram Mamma C

Channal sa...

Visst är de vackra! KRAM

Channal sa...

Tack! Ja, jag trivs verkligen.

KRAM

Ninnie sa...

Å, så otroligt fina tulpaner! Vintern/vårens bästa blomma! Inte så mycket firande här idag, mer än att jag blev medbjuden på restaurangmiddag då min man hade en italiensk kund på middag. Gott o trevligt. Tror att denna dagen firas mer i andra länder, har två kollegor på jobbet som är från Kroatien resp. Estland, och för dem var det en stor dag idag, med blommor o. presenter från deras män o barn!

Channal sa...

Bjuden på restaurang låter fint! Då fick de ju trevligt sällskap också :-) Tur det finns tulpaner den här tiden på året.

KRAM

Sweet Pea sa...

Så bra med filmtips. Ska jag absolut se. Och den buketten var underbar. Man blir glad av blommor som lyser upp i hemmet.
Ha en fin torsdag.
Kram Petra

Channal sa...

Se filmerna. Allihopa är jättebra!

KRAM!

Annika i Reston sa...

Vilka fina bilder av rosa blommor. Passar utmärkt nu. OCH filmerna har jag sett flera stycken. BRA!!
Ja, heja oss tjejer. Heja oss.
Vi har kommit långt, men det är ännu långt kvar.
Ha en fin helg och kram från Annika i Reston som jar problem med sin mac och inte loggar in på google.

Channal sa...

Hej! Tack Annika! Nej, så trist att macen strular. Ja, heja oss! Ååå tjejer!!

KRAM

Mittgodastefinaste sa...

Heeeej!
Tittar in och önskar en underbar söndag!
Älskar frökenFrimanserien som du hade med häruppe!

Kram Jenny

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig Jenny. Solen skiiiner också :-)

KRAM