onsdag 22 mars 2017

Smink och hudvård är jag!

Hej kära vänner! Är du en krämoman som jag?

Visste du att förorenad luft är den största boven till hudens åldrande näst efter UV-strålar och rökning?
"Anti-pollution skincare products" är det hetaste just nu inom kosmetikabranschen.


 I höstas kom Chanel med den nya rengöringsprodukten Le Bi-Phase Visage Makeup Remover.


Det är en dubbelverkande ansiktsrengöring som innehåller två lager av aktiva ingredienser.
Flaskan måste skakas om innan användning. Efter skakning blir den som ljusblå skummjölk.
Jag tar lite rengöringsmjölk på en bomullspads som sedan effektivt tar bort allt smink.



Den ljusa delen har en fuktgivande och stärkande egenskap.
Den blå flytande vätskan innehåller blå mikroalger som motverkar hudens yttre påverkan av smuts.



Den mjölkiga tunna konsistensen känns som en lyxig olja utan att vara fet. Den ÄR så ljuvlig!
Den tar effektivt bort alla spår av makeup och yttre föroreningar utan att lämna någon fet känsla.
OBS, ingen ytterligare sköljning med vatten behövs.
Ju mindre vatten i ansiktet = desto mindre uttorkning!
Istället sveper jag över med mitt rosa ansiktsvatten från Chanel som jag är helt såld på.
Den återfuktar och gör så att serumet tas emot till 100%.



Läckert glittrigt badrumsgolv på VOX Hotell i Jönköping som vi besökte i november.

 Nu har jag satt Le Bi-Phase Visage Remover på prov sedan november så jag vet vad den levererar.
Den tar verkligen effektiv bort all makeup samtidigt som den skyddar huden mot yttre föroreningar.

Hej då alla luftföroreningar här kommer ni inte in! SÅ DET SÅ!!


Men det är lite skillnad på luftföroreningar beroende på vart i världen vi bor.
Dermalogica har en smart app där man kan få sitt index.
Här kan du se Stockholm, Antibes och Shanghai.


Pollution-produkter ÄR en storsäljare i Asien... och jag förstår varför!

Skönt att bo i ett solfattigt (haha) Sverige med frisk Kolmårdsluft... här fanns förr ett stort sanatorium.
Och rökt det har jag aldrig gjort i hela mitt liv.



Jag måste säga att jag absolut älskar hur min hud känns nu efter att ha använt Le Bi-Phase Visage.
Huden är mjuk och smidig... känns inte alls torr och stram efter denna vinter. Ja, den ger skönt med fukt!
Inte nog med det. Den är dryg också. Har mer än halva flaskan kvar efter 4 1/2 månad.
Efter rengöringsproceduren blir det Chanel Le Lift serum, ögon- och ansiktskräm.
En liten titt i mitt badrumsskåp...


Jag har alltid haft en ganska problemfri hy förutom att den är extremt torr och väldigt känslig.
Jag kan INTE skölja ansiktet med vatten, det torkar ut.
Är jag borta och har glömt min necessär och den jag sover hos bara har tvål och vatten och inget annat. 
Ja, då går jag hellre och lägger mig med sminket på... fast jag i princip aldrig gör det. Skulle nog ta en taxi hem!



Rengöring, ansiktsvatten, serum, ögon- och ansiktscrème både morgon och kväll är A o O.
Så har jag hållit på sedan jag var 21 år (förutom serumet)... och det tar max 7 minuter.

Hur ser det ut i ditt badrumsskåp och hur är det med dina rutiner?

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

24 kommentarer:

Sahra sa...

Haha så olika vi är. Jag tvättar på min höjd av lite mascara. Men bara på vinterhalvåret då jag använder mascara, inte under sommaren. Sveper ibland av fejset med det som råkar finnas hemma. Vanligast är killarnas finn-ansiktsvatten från aco. Thats it
Kram

No34 sa...

Hmmmm, mild ansiktsrengöring och sen mandelolja. Torr så det stramar annars under vinterhalvåret... ! Tror på så naturliga ämnen som möjligt, och skulle du kika in i mitt badrumsskåp så skulle du brista ut i gapskratt... Hur torftigt som helst😂
Kramisar från Kate

Channal sa...

Sahra jag döööör!! Fy på dig! Du måste ta dig ur detta! Vi borde träffas i Stockholm så tar vi en sväng in till Sephora. Sen måste du börja lyssna på Kakans podd "Under huden" på BUMSEN!!

Kul o se dig här. Blir glad! KRAM

Channal sa...

Milt är alltid bra. Tycker du inte att mandelojan är för fet och kladdig? Bra att hitta sådant som funkar. Det finns bra ofeta prudukter för torrisar som du och jag.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon,
Jag är också jättenoga med mitt skinn och har hittat jättebra produkter som jag använt i många år nu från Estee Lauder. Det är helt fantastiskt vilka bra produkter de tar fram nu. Jag använder även en foundation som skyddar mot förorenad luft. Mitt serum är dock min allra viktigaste hudvårdsprodukt som jag använder morgon och kväll, Advanced Night Repair.

Kram och ha en fin dag!

Anneli

PS Snygg hissgardin i badrummet!!!!

Channal sa...

Tack! Älskar färgerna på Josef Franks Hawaii.

Bra att vara rädd om sitt största organ, huden. Estee Lauder är en gammal favorit. Night Repair måste vara en av de första serumen som kom ut.

KRAM

Sweet Pea sa...

Hu, här måste jag komma med ett erkännande. Jag suger på sånt här. Har dock blivit bättre på att smörja in mig, men nåt särskilt för rengöring, hmm..får bättra mig där.
Ha en bra torsdag.
Kram Petra

Kakaobönan sa...

Är också noga med rengöring och återfuktning. Kan nog räkna gångerna jag lagt mig att sova utan att ta bort sminket på ena handens fingrar :)
Använder just nu Clarins produkter men är inte något märke direkt troget även om jag oftast kommer tillbaka till just Clarins. Serum kör jag i perioder.
Ditt badrum är så ljust och fräscht!
Kram

Channal sa...

Det är kul när man lär sig och ser resultat! Finns så många bra produkter. Det blir godare än smågodis :-)

KRAM

Channal sa...

Hej Pia, bra där! Älskar Clarins. Ett märke jag alltid återkommer till. Nu när Chanel kommer försvinna från den svenska marknaden har jag funderat på att gå över till Clarins fast Chanel är ett strå vassare. Har även funderat på Sensai. Gillar det japanska konceptet. Testar några prover just nu och jag är mer än nöjd.

KRAM

Annika sa...

DU är verkligen Miss Chanel. SÅ trist att du inte kan få tag på produkterna hemma längre (har för mig att du skrev att de försvinner från Sverige). GUD vad grejer du har från dem
Jag är din motsats. Tror jag. Tar bort sminket med ngn neutrogena make up remover. Tvättar ansiktet sen, och sen på med L'oreal hudkräm. Den köper jag på ngn drug store eller Target. HAHA. Sminket jag använder kommer från Smashbox, men mascaran från Armani. Läppglans lite varsomhelst ifrån. MEN jag är en sucker för affärer som Sephora och Ulta som säljer smink och parfymer. Köper allt mitt smink därifrån (Sephora som ligger i Reston) sgs. Inte krämer dock. Low maintenance där. Tycker det är coolt att du verkligen hittat ditt märke. När jag ser Chanel tänker jag på dig.
Kramar!!

Channal sa...

Men du är ju på rätt spår Annika! Neutrogena (norskt) och L'oreal (lillasyster till Lancôme) är bra produkter. Nästa gång kollar du in en ögonkräm och toner. Du är alltid så fin! Önskade att Sephora fanns i Norrköping. Tror det bara finns i Stockholm. Älskar att gå in i sminkaffärer!

KRAM

Mamma C sa...

Usch, jag är sämst på detta. Har alltid tvättat med tvål och vatten i ansiktet. Men köpte faktiskt någon rengöringsgrej på apoteket för fejan nyligen. Smörjer in morgon och kväll med dag och nattcrème. Nu får du säkert gåshud på kroppen när du läser detta.
Kram Mamma C

Channal sa...

Absolut inte! Du har ju en rengöringsgrej, dag- och nattkräm. Det är jättebra att du har slutat med två o vatten. Nästa gång köper du en ögonkräm och ett ansiktsvatten. Ansiktvattnet gör så krämen absorberar in i huden. Satsa gärna på ett serum också ;-) Visst körde du med kaffesump som peeling? Bra där!

KRAM

Hemma på Sjuan sa...

Syns på dig att du varit så duktig med din hy! Och så mycket produkter du har. Jag har blivit mycket bättre på senare år, på kvällarna kör jag rubbet men på morgonen tvättar jag bara med vatten och använder en ansikts creme. Kram Suss

Channal sa...

Tack! Det låter jättebra det du gör. Du är rädd om din hy. Själv tycker jag att det är så himla kul också :-)

KRAM

anettan sa...

Intressant. Jag älskar hudvård och är ständigt på jakt efter nya. Önskar dig en underbar fredag. Kram Anette

Sallys hus sa...

Tjena snygging!
Du är så himla duktig du...
Jag har faktiskt samma procedur som du fast ett annat märke då...;)
Kram Katarina

Channal sa...

Varsågod och trevlig helg till dig!

KRAM

Channal sa...

Kanonbra Katarina! Du vet vad som gäller. Men vilket märke? Säger du A så får du säga B. Nyfiken :-)

KRAM

Sahra sa...

Kakan? Never! Jag känner mig lika vilsen på sephora som på Bauhaus
Kram

Channal sa...

Du får passa på och köpa taxfree när du flyger till Italien. Istället för Sephoria kan du gå till en liten parfymbutik där det finns proffsig personal som vägleder dig rätt.

KRAM

vaiybora sa...

It’s really a great and helpful piece of information. I am happy that you simply shared this helpful information with us.

ดูหนัง

sanpiseth40 sa...

nice article great post comment information thanks for sharing.
หนังเพลง