tisdag 4 juni 2013

Ledsamt...


De här halvåret har varit sjukt mycket med toppar och dalar!
Men den senaste veckan har varit ett stort trauma och ångestfylld... därav min tystnad!


Ångesten och paniken har varit obeskrivlig... det är osannolikt att kroppen kan bli så totalt slut!!
Men jag har någon som bär mig... jag får kraft från ovan... det vet jag!

Vad är det för något som har hänt då? 

Min finaste Ida var på bröllop i Göteborg den 25 maj... hon skickade en bild via mms. 
De var så vackra på bilden och jag var så glad för deras skull. 
Senare ringer de från Sahlgrenska... ett falltrauma!
Det budskapet att min Ida hade fallit ner tre-fyra meter med huvudet före i marken!!
Mycket allvarlig skallskada och brutna ben!
Den paniken och ångesten önskar jag ingen! 
Jag trodde det värsta och slängde mig på golvet och skrek ut min smärta. 


Så hela söndagen på morsdag satt jag och vakade vid Idas sida i Göteborg.
Mannen och min Lotta var med... de åkte hem senare och tog hand om varandra.
Alla sa att det var ett mirakel att hon överlevde, änglavakt!
Jag ber och gråter omvartannat!


I torsdags blev det ambulansflyg hem till lasarettet i min stad... skönt att vara nära hemma.
Ida går mot rätt håll... hon är en tuff tjej som kämpar! 
Så Glad och tacksam över att hon LEVER!!


Var rädd om varandra... njut av din dag!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min iPhone5) 

58 kommentarer:

Helens Universum sa...

Åh, vilken fruktansvärt hemsk händelse! Det är den absolut värsta upplevelse - när något hemskt händer barnen! Blir helt gråtfärdig då jag läser det du skrivit, med hoppingivande bilder till på det vackra... Ber också en stilla bön för dig och din dotter som fortsätter att kämpa. Skönt att ha henne närmare nu iallfall.
STOR STILLA STYRKEKRAM!
Helen

Unknown sa...

När det händer barnen något... då är man inte stor på jorden. Men du kommer att klara allt som behövs att klara - för hon behöver dig.

Channal sa...

Tack fina du! Tar emot alla böner.

Kramar

Channal sa...

Jo, det gäller att stå pall! Tufft!

Kramar

Miss Marie sa...

Men josses! Jag kommer ihag bilden du postade pa instagram, de var sa fina! Usch, sa latt saker och ting kan handa, skont att hon ar pa battringsvagen nu!!! Kram!

Felicia sa...

Är så glad att hon lever fina Ida!!! jag glömmer aldrig när Lotta ringde på morsdag sent på söndag kväll och berättade det hemska som hade hänt! :( tårarna rann på mig. På måndagen därpå grät hon i min famn och jag tröstade så mycket jag bara kunde <3 jag har bett för Ida flera gånger! <3 jag kan bara tänka din ångest och panik!

Många stora varma kramar till er alla och krama Ida från mig och hälsa att jag tänker på henne!! <3

Lena - gott för själen sa...

Men oj! Fy vad hemskt och just att det var en bit ifrån också. Skönt att det verkar ha gått hyfsat bra i alla fall!

Kramar i massor/Lena

Habibty sa...

Men kära du, så hemskt! Hoppas nu att hon kryar på sig! Och ta hand om dig själv också. Många Kramar Nina

Anonym sa...

Fina bilder Anna, liksom lite sorgsna i all sin skönhet.
Det är så skönt att det går åt rätt håll. Det var allt en pärs där ett par dagar. Tycker jag, och hur du har haft det kan jag inte ens föreställa mig.
Du vet var jag finns!
Många styrkekramar!!

Lingonberrie sa...

Kram och många tankar till dig!
<3

Sahra sa...

Never ever loose hope.
Det visar ni två. Kramar

Lena/isklockan sa...

Tänker så mycket på er och skickar mängder av kramar.

Husbilen Tuzzen sa...

Nej vad hemskt! Du finns i mina tankar och jag ber universum om styrka till dig och de dina.

Stor kram
Helén

Home2tiny sa...

Finaste Anna, det är med tårar i ögonen jag läser det förfärliga din söta Ida har råkat ut för. Jag kan inte ens föreställa mig alla de fruktansvärda känslor du fått genomlida som mamma. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon mår bättre o allt ser ljust ut, skönt att du få ha henne på nära håll o kan vara hos henne. Ta hand om varandra o ni finns i mina tankar. Styrkekramisar. Tina

Helenas enkla vardag sa...

Tänker på er oavbrutet! Vilken tragedi. Som sagt var rädda om varann.
Kramar i massor Helena

Blommiga Rutan sa...

Kära Anna! Blir helt förskräckt när jag läser vad som hänt!
Den absolut värsta mardrömmen är ju att något ska hända barnen. Så fruktansvärt att ramla handlöst på huvudet. Så fruktansvärt rädd du måste blivit när du fick det samtalet,så hemskt.
Så skönt att hon kommit till hemstaden och att det går åt rätt håll.
Tänker på er och hoppas att hon mår bättre dag för dag, att ni kan se framsteg.
Ta hand om varandra.
Många varma kramar med hopp om att allt snart blir bättre med Ida
Anncathrine

mammaxtre sa...

Men finaste Anna så hemskt! Blir så ledsen för er skull och kan känna din oro. Måtte allt gå bra. Jag håller tummarna.

Tag hand om dig!

anettan sa...

Stor kram till er <3

Karla sa...

Hoppas Ida blir bra igen så fort som möjligt! Ha det bra,Karla.

LiseLotte sa...

Usch och fy.
Mycket hemskheter man får läsa om på bloggarna nu.

Stor Kram

Vonkis sa...

Arghhh
Hade skrivit ett lång kommentar som försvann!

Skickar en kram och ber en bön.

Annika sa...

Anna, Anna...Jag känner din ångest och skräck.
SÅ fruktansvärt vidrigt. Det värsta nästan.
Jag är glad att hon är på ert sjh nu, och jag hoppas att hon ska bli helt bra igen.
Tuff, tuff tjej.
Massor med varma innerliga kramar från mig!

Martina sa...

Men fina Anna sa väldigt ledsamt och trakigt att höra. Och HEMSKT! Jag kommer väl ihag bilden du postade pa Insta - sa tjusiga de var!
Jag förstar, även fast det nog inte riktigt gar att första, vilken oro och angest du maste ha känt sen du fick det där telefonsamtalet. Herregud! Ens barn, sjukhus, skallskada... Jag ryser och blir alldeles kall när jag läser det.

Skönt, trots allt, att hon är tuff och gar mot bättringsvägen och att hon nu är närmre hemma.
Jag skickar dig och hela din familj en stor kram och hoppas verkligen att din dotter snart mar bra igen.

Charlie sa ... sa...

Käraste....jag är helt chockad att läsa det här. Så fruktansvärt. Din Ida hade änglavakt. Jag förstår fullständigt din panik och ångest.

Jag hoppas innerligt att Ida fortsätter att må bättre. Min tankar är hos henne, dig och hela familjen.

Varmaste kramar och omtanke

Lotta

Christina sa...

Oh Anna, tårarna rinner när jag läser vad som hänt. Av dina bilder på Insta har jag anat att något hänt. Jag hoppas så att
Ida mår bättre nu och att det går på rätt håll. Så skönt för henne att vara nära hemma och att du och familjen finns där.
Det känns så märkligt att i söndags kväll satt vi ute med våra grannar och talade om deras dotter, Kate. Kate ska gifta sig
i oktober, hela familjen är så glad och lycklig över detta bröllop. När Kate var lite yngre och gick på college ramlade hon
ut från ett fönster!! Av någon anledning var själva fönstret borta och bara ramen kvar. Det mina grannar berättade om Kates olycka var nästan ordagrant vad du skriver om Idas! Jag hoppas och tror att en dag, snart, kommer din Ida också vara pigg och frisk som Kate, och ni berättar för era grannar från ett annat land om Idas olycka, och vilken tur hon hade! Så kommer det bli!!
Många styrke kramar och varma tankar till er alla!
Kram
Christina

Channal sa...

Det var ett litet märkligt sammanträffande. Ja, jag är säker på att jag kommer sitta och berätta om Idas bröllop i framtiden! Hon är tuff!

Tack för all omtanke! Kramar

Channal sa...

Finaste Felicia!! Du är den bästa vännen! Så glad att Lotta har dig!

KRAMAR❤

Mittgodastefinaste sa...

Styrkekramar till dig. //Jenny

åse sa...

Men åh så förfärligt, hoppas att allt blir bra. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom. Styrkekramar till er alla

Asta sa...

Åhh så ledsamt att höra. Mina tankar å böner till er. Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Men fy så hemskt. Hoppas verkligen att din Ida snart blir bra, skönt att höra att det går åt rätt håll.
Styrkekram Pia

Min plats i solen sa...

Men finaste Anna. Här sitter jag med tårarna rinnande nerför kinderna och med en sådan värk i hjärtat. I mammahjärtat. Skräcken som vi alla föräldrar bär inom oss och som vi aldrig vill uppleva. Tänker på er och skickar de varmaste kramar.♥

Kram Lotta

dianasdrömmar sa...

Men kära Anna, jag undrade vart du hade tagit vägen.Tur att det gick bra och nu tycker jag att det räcker med elände för dig!Håller tummarna för att du får hem din fina snart massor av kramar och kärlek /Diana

Mirre Syr sa...

I mina tankar.....♥

Life´s Silverlining and I sa...

Fina fina Anna ofattbart. det har varit tyst nu förstår jag. Så fruktansvärt! Jag tänker på er och håller tummarna för att det snart blir bra. Ta hand om varann många kramar❤Nilla

Paulahelenas sa...

Oj, vad lessamt att läsa..hoppas att allt är bra hos er!

Kramen

Asta sa...

Hur går det för er? Tänker mkt på er å håller tummarna. Kram

Sammelsurium sa...

Ska prata med min högste chef om detta!! Styrkekramar!!

Channal sa...

Tack finaste du!! Min egen bloggpräst... KRAM Anna

Channal sa...

Gulliga Asta!!

Allt går framåt! Det kommer/måste bli bra!

KRAM Anna

Channal sa...

Det blir bättre för varje dag!

KRAM till dig rara Paula!

Channal sa...

TACK!! Kramar till dig med!

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

Jag vet var du finns goa rara Pia!

KRAM❤

Channal sa...

Never Ever!! KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Channal sa...

KRAM❤

Tatjanis sa...

Åhhh, hjärtat knyter sig i mitt bröst. Vilken hemsk sak att vara med om. Håller andan och hoppas att allt ska blibra, att ni under tiden hittar kraft och energi hos varandra, i naturen och djuren.

Skickar en tanke o lite energi...

Kramar Tatjanis

Channal sa...

Tack för din omtanke! Nu har hon fått komma hem. Blir en del efterkontroller o rehabilitering.

KRAM!!