onsdag 26 juni 2013

Sommarlista!


Annika, Life in the suburb hade en rolig lista häromdagen. 
Jag gör en lika dan fast jag inte är så förtjust i listor egentligen... Ler!


1. What is the best thing about your summer?  Att jag är ledig hela sommaren. Älskar sommarlov!

2. What is the worst thing about your summer?  Om det skulle regna hela sommaren!

3. What are you looking forward to the most?  Att bara få vara... njuta av här och nu! Inte planera så mycket. Men självklart längtar jag till mannens och min solsemester på Karpathos. Ska bli underbart!

4. The best thing to do on a hot summer day? Vara ute i skärgården. Ligga på en klippa och känna ljumma svalkande vindar från havet.

5. The best thing to do on a rainy summer day? Mysa inomhus... umgås och spela sällskapsspel.


6. The best thing to do on a summer night? Njuta av den ljumma kvällen!

7. What do you prefer? The beach? The mountains? Summer in the city? Nära havet!!

8. Dream place to visit in the US in the summer? Oj, det måste vara Long Island... The Hamptons! Eller varför inte hälsa på Annika och ta en kopp te på hennes trädäck i Reston.

9. Dream place to visit elsewhere in the summer? Skärgården, Fårö, Österlen och Medelhavet.

10. How about your favorite summer food? Fräscha sallader!! Grillat det är rustikt och somrigt, att det är bra råvaror är viktigast. Är svag för kalla gräddfilsåser till det grillade och gärna jordgubbar till efterrätt!

11. Your favorite summer read? Pocketböcker från topplistan.

12. Favorite summer drink? Flädersaft med is och citron... så läskande.

13. On the miss-list? När solen försvinner. Den kan ju göra det ibland! Soltimmar är ingen garanti!

14. Favorite summer clothing? En fin tunn klänning! Lång eller kort!

15. Favorite hang-out at home? Trädgården, balkongen och bryggan!

16. Favorite restaurant to visit? Någon mysig restaurang som ligger vid vattnet...

17. Do you like gardening? Jadå! Jag pysslar lite bland mina rosor och blomkrukor samt örtkryddland.

18. Would you go skinny dipping? Nej, jag föredrar bikini. Men om vi är själva på en ö ute i skärgården är det ok.


19. Is it OK to swim in a lake where there are snapping turtles, snakes and huge fish? Jag skulle ALDRIG hoppa i Amazonasfloden eller något skumt ställe med läskiga djur. Här hemma finns inte den tanken när jag badar i en sjö eller i havet.

20. Do you prefer white nights? Or do you like dark, warm summer nights? Älskar ljusa ljumma sommarkvällar! De mörka svettiga vid Medelhavet är ok i max 14 dagar!

21, What is your favorite summer song? Har många favoritsånger. Idas sommarvisa, Den blomstertid nu kommer och Olle Adolphsons - Nu är sommaren här, plocka blommor och bär... 

Vi ska ro över viken och se vad som finns kanske hittar du någon liten vän 
Binge bong binge bong hör du blåklockans sång?
Hör du sången om sommaren?

22. And, the last question, what are your summer plans? Ha stort kalas för Ida när hon fyller år. När Lotta åker på läger passar mannen och jag på att åka till Grekland. Sen ska vi ha fest när mannens dotter o lilla barnbarn kommer på besök till Sverige. Annars vill jag bara vara! Njuta av ledigheten och bara göra små spontana äventyr...


Du ska ha en skön kväll min kära läsare! Hoppas solen skiner på dig i sommar var du än är!
Idag har det varit grått hela dagen med åskvärme och fuktig luft!
Känner mig tung i huvudet just nu... men det är iallafall uppehåll från regn!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

16 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Härlig sommarlista :) kramis Diana

Channal sa...

Kramis :-))

Martina sa...

Det later som en härlig sommar! Bara vara, njuta, aka pa semester, vara med familjen... Önskar dig en underbar sommar!
Kramar

Channal sa...

Tack! Önskar dig detsamma Martina!

KRAM!!

Lena - gott för själen sa...

Vilken härlig lista! Lät som du kommer att få en skön sommar.

Kram Lena

Life´s Silverlining and I sa...

Låter som en fantastiskt skön sommar. Vi får hoppas att det blir sol och att ni får det underbart på er resa du och mannen. Mycket du har att se fram emot. Kramar Nilla

Channal sa...

Hoppas det! Det är gott för själen.

KRAM!

Channal sa...

Sommaren är en favorit! Skönt att bara kunna njuta och bara vara!

KRAM!!

Anonym sa...

Nu ska jag låta som en liten tjurig treåring som stampar med foten i golvet när jag säger: JAG VILL OCKSÅ HA SOMMARLOV, DET ÄR FUSK ATT INTE JAG OCKSÅ KAN FÅ DET!!

Har sagt i så många år nu att nångång SKA jag ha ledigt en hel sommar. Bara var och ta dagen som den kommer. Kanske ha något litet planerat, precis som du har nu. Tycker det låter helt underbart så nångång.

Hoppas du vet att jag bara är grymt avundsjuk på ditt sommarlov men inte ett dugg missundsam :)

Hoppas du får en fin dag fast solen inte skiner (här i alla fall)

Kram

Husbilen Tuzzen sa...

Kul sommarlista. Hoppas på många fina och soliga dagar.
Kram Helén

Channal sa...

Jag önskar dig ett sommarlov o bara få vara... det är vi alla värda!! Men du får tänka så att jag kan inte ta semester när jag vill. Och när jag kan ta semester är allt som dyrast! Fast samma sak blir det ju för föräldrar som har skolbarn! Gillar även höstlov, sportlov och påsklov! ;-)

Snart har du också semester!! KRAM

Channal sa...

Hittills har sommaren varit underbar!! Spännande fortsättning följer, man kan aldrig veta i Svedala!

KRAM!!

Annika sa...

VAD kul att du gjorde listan, roligt för mig, och roligt att läsa.
ja, vi är lika i mkt.
Havet, absolut!!
Fårö, den luvligaste platsen i Sverige,
ÅÅÅ vad jag skulle vilja att du kom hit.
DET skulle vara så himla KUL!!!
Hoppas att ni får fint väder i sommar.
HOPPAS DET!!
KRAMAR!!!

Channal sa...

Den var lite kul att göra! Hoppas vi får mkt sol i sommar!
KRAM!!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Underbar sommarlista! Så klart kommer det att bli många soliga och varma dagar:)
Ha en fin kväll.
Kram Pia

Channal sa...

Sommaren är underbar regnig som solig!
Fast det kan regna på nätterna!

KRAM!!