lördag 22 juni 2013

Fina fina midsommarafton...

Firade dagens längsta dag tillsammans med dem jag älskar mest!
En lugn skön midsommar med god mat och varmt väder. Att bara få umgås, det passar mig!



Mammas små västernbottenostpajer med skaldjursmix och rom på är mums!


Matjessill, gräddfil, gräslök och färskpotatis är bland det bästa jag vet! Ja, det är nog det bästabästa!


Sen är jag en ostoman... galen i ostar! Vart tog den briebiten vägen? Jo, ner i Annas mage!


Vi tillbringade midsommarafton på gården hemma hos mina gamla föräldrar. Det var varmt och skönt.
Det kom bara några få regnstänk på hela dagen... det var sol och små lätta moln om vartannat!




Efter maten blev det kaffe och jordgubbstårta gjord av min pappa snart 90 år!
Ja, mina föräldrar är fantastiska. Mamma 88 år hade fixat all maten... så gott och festligt alltihopa! 

 


Efter allt gott satt vi ute i gräset och hade det skönt! 
Ida orkar inte riktigt som tidigare... men hon bjuder verkligen till. Efter allt så kämpar hon på!


Lite senare skjutsade vi hem Ida och hennes pojkvän. När vi kom hem hade vi tänkt grilla men vi hamnade i matkoma... vi var proppmätta efter allt gott vi hade stoppat i oss tidigare under dagen.
Istället tog vi en skön promenad lite senare i den ljumma ljusa kvällen...


Pastellig midsommarkväll... månen 22.00 vid Bråviken.


Vi tramsade och dansade på sanden... en gladkväll till både solen och månen som var uppe på himlen! Midsommarafton gjorde mig varm i hela kroppen! En härlig dag efter allt som vi har gått igenom de senaste veckorna!


Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min iPhone5) 

14 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Hungrig blev jag :),ha en fortsatt härlig midsommar kram Diana

Channal sa...

Jag med! Snart ska vi grilla!!

KRAM!!

Lena - gott för själen sa...

All mat ser fantastiskt god ut! Ni ser också ut att ha haft en bra dag.

Kram Lena

Channal sa...

Vi hade en bra dag! Somnade glad!!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Wow Anna!! Din underbara familj, all god mat, den vackra naturen (så fint fångat av dig!) gör mig varm i hela kroppen. Så härligt!!

Stor kram raraste!

Lotta

Channal sa...

Tack rara du!! Midsommarafton gjorde mig varm i hela kroppen! En härlig dag efter allt vi har gått igenom de sista veckorna!

KRAM!!

Home2tiny sa...

Vilken fantastisk god mat o vilka "ungdomar" till föräldrar du har som fixar allt detta, underbart. Fortsätt o njut av helgen o ta hand om varandra. Kramisar Tina

Bromans Bravader sa...

Vilka somriga och härliga bilder!
Stor kram Jannike

mammaxtre sa...

Vad mysigt att fira tillsammans med din mamma och pappa. Härligt!

Vilka bra gener du har tänker jag som inte har någon av mina föräldrar kvar i livet.

Härliga bilder från en fin helg!

Kram du vackra kvinna!

Channal sa...

Jag är så glad att jag har mina båda föräldrar och att de är så snälla o underbara! Det är värt guld! Det bästa är att mon Ida o mormor är som bästa vänner... värdefullt!

KRAMAR!!

Channal sa...

Tack fina du!

KRAMAR!!

Channal sa...

Ja, de är pigga och ett team! Tur de har varandra!

KRAMAR!!

Annika sa...

Vilken FIN och perfekt avvägd midsommar ni hade.
SÅ ska det vara.
Vilken god mat, mums!!
OCH Ida, vad fin hon ser ut!! Hon ser så pigg ut, hoppas att hon mår lika bra som hon ser ut.
Kramar till dig, och er alla i familjen!!!

Channal sa...

Tack gulliga du! Ida kommet mer för varje dag! Ett under att hon är så pigg som hon är!

KRAMAR!!