tisdag 25 juni 2013

Gokväll alla vackra själar!


  

Sommartider hej hej sommartider! 
Ge mej din hunger, ge mej din hand... 
Ge mej allt du vill och allt du kan... 
Sommartider hej hej sommartider! 
Läppar mot läppar som tar mej i land, som ger sommartider till varann...


Ja, nu är det verkligen sommartider!! ÄLSKAR'T!
Gårdagen bjöd på nystruket vatten... det var så läckert!
Alldeles spegelblankt och den blå himlen var fylld av Cumulusmoln.


Igår gick mannen äntligen på semester... och vi har flera somriga veckor tillsammans!
Fast nu är han ute och seglar ett par dagar!
Själv har jag tillsammans med Ida och Lotta varit och gjort REAfynd på stan idag!
Tjejerna hittade massor av fina kläder.
Vi hade det så himla mysigt... det blev även en fika.

Igår fick Ida ett nytt lite mindre rosa gips på armen så nu vill hon fixa sina naglar.
Japp, så imorgon ska vi få manikyr... lite lyxigt att få unna sig det!

   

Skönt med några kvällar med egentid också... tycker om att vara ensam faktiskt!
Men jag är ju inte ensam... Lotta är nere på sitt rum!

Har just nu laptopen i knät... har redigerat bilder, lyssnat till Allsång på Skansen, småtittat på Morden i Midomer och nu är det filmtajm på TV4 - Mission Impossible. Gillar Tom Cruise som Ethan Hunt. 
Fast jag har svår för TV4. Så MYCKET reklam! BLÄÄ!!


Innan jag somnar ska jag lyssna på dagens Sommarpratare Lasse Kronér.
Jonas Gardell och Maja Ivarsson var lysande värdar tycker jag!

Ha det gott min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

8 kommentarer:

Sahra sa...

Håller med att Maja var lysande. Gardell var ok. Några briljanta reflektioner, men inte mer. Började lyssna på Liv Strömquist men tyckte hon verkade väldigt tråkig.
Härligt med kvalitetstid med tjejerna. Och jag håller med dig. Ensam är skönt. I lagom doser. Kram

Channal sa...

Men du, Liv lyssnade vi på i 15 min sen var vi tvungna att stänga av! Mens är inte så intressant!

Exakt, i små doser är ensamheten skön! Lika kul när han kommer hem på fredag.

KRAM!!

Viktkamp sa...

Så underbara bilder =) Älskade svenska sommar!!!

Charlie sa ... sa...

Anna....tack för att du ger oss din vackra sommar! Jag vill rama in alla bilder och ha dem på vägg. Kan inte se mig mätt!
Smultron, klöver, spegelblankt vatten, sommarledigt, vara tillsammans, shopping....så hem till det gröna, blommiga igen. Bäst! Älskar det med!

Tack ljuvliga du!!!

KRAM
Lotta

Channal sa...

Tack! Nu är sommaren som bäst!

KRAM!!

Channal sa...

TACK ljuvliga Lotta!
Du skriver alltid så gulligt! Du gör mig GLAD!
Nu kommer jag sova gott... KRAM!!

Anonym sa...

Vilka underbara sommarbilder, igen!
Kan inte finnas något vackrare land än Sverige att vistas i på sommaren. It´s magic!
Mysig dag du och dina fina flickor haft. Kul att höra att Ida verkar vara på gång. Såklart hon ska ha fina naglar nu när hon fått fint rosa gips.
Skönt att ni tar så bra hand om varandra!
Tror också att ni behöver komma iväg på den där resan. En vecka att bara vara och njuta i nuet. Inte långt kvar nu!
Kram Pia

Channal sa...

Visst är det som underbarast nu! Vädret har även bjudit på det bästa! Fast det regnar just nu och det är bara bra för trädgården! Livet känns helt ok :-)

KRAM!!