torsdag 13 juni 2013

Den bästa av alla mediciner!

Det är du min kära läsare! Tack för all omtanke och vänliga ord! 
Det betyder så mycket. Inte bara för mig utan även för min dotter. 
Så många som verkligen bryr sig om och stöttar... vad vore livet utan riktiga vänner och familjen!


Nu efter 2,5 vecka har Ida blivit utskriven... så SKÖNT!! 
Men det kommer att bli en hel del efterkontroller. 
Vi tar en dag i taget... och njuter av här och nu!! 


 Den bästa medicinen för mig är även naturen. 
Det är så fantastiskt vackert ute och sommarvärmen är det bästa jag vet.
Hoppas hoppas den är här för att stanna...


Sen att bara få strosa omkring bland allt det vackra tillsammans med min kamera...
det är verkligen en måbrazon för mig... sitta på bryggan och titta på solglitter... hitta en vacker sten.


Plocka in en bukett med lupiner... lila, rosa och vita!
Tillsammans med drottningsspets eller säger du hundkex...


Den här veckan går alla barn på sommarlov... och på stan möter jag många glada studenter!
Nu är det verkligen sommarkalas... svenska jordgubbar o italiensk vaniljglass.


Midsommarblomster och smörblommor står och nickar i sommarvinden...


 Bästa medicin för min Ida är hennes hund Teddy... han ger så mycket glädje och kärlek.


Och en nyplockad bukett med pioner från mormor till Ida att njuta av hemma hos sig.


Var rädd om dig!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12 och iPhone5) 

41 kommentarer:

Sahra sa...

Så otroligt fina bilder.
Jag ser leendet. Ömheten med Teddy. Hon är så vacker. Jag hoppas att det här ohyggliga hon gått igenom ska ge något positivt. Ett uppvaknande eller vad du vill kalla det. Att hon ska inse att hon är fantastisk och att hela världen, hela livet ligger för hennes fötter. Att hon kan göra vad hon än vill. Förutom skada sig då. Att hon har många vänner och en familj som älskar henne och inget hellre vill än se henne frisk.
Kram

Pipan sa...

Bilderna... natur och djur helar. Hoppas hoppas att allt går väl. Be om hjälp. Skyddsänglarna finns där bara vi ber dem. De vakar över oss och håller en hand på vår axel, följer oss i vår rädsla och sorg. Kramar.

anettan sa...

Så underbara bilder. <3 kram Anette

Helens Universum sa...

Skönt att höra ifrån dig igen, och att det verkar gå åt rätt håll! Har haft dig i tankarna lite då och då och undrat hur det går för din dotter. Förstår att hon får mycket tröst från den söta lilla hunden, djur är bra på sådant. Helt underbara sommarbilder!
Kram Helen

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Underbara sommarbilder och vacker skrivet! Tänker på dig och de dina och önskar din dotter bättring och hoppas hon snart är helt frisk igen. Många kramar Victoria

Channal sa...

Hej Pia!

Jag kunde inte kommentera hos dig!
Tack för din omtanke...

KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Vad skönt att hon är hemma nu! stor kram Nilla

Channal sa...

Det kan bara komma något positivt från allt detta!
Tack för din omtanke!

KRAM!!

Channal sa...

Teddy är bäst, djur o natur helar!

Tack för din omtanke!

KRAM!!

Channal sa...

Sommaren är underbar... Tack för din omtanke!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, det är underbart!!

KRAM!!

Habibty sa...

Vad skönt att hon är hemma. Jag har tänkt på dig och på Ida och är glad att hon är på bättringsvägen. Djur är så helande att ha nära.

Stor kram!

dianasdrömmar sa...

Skönt att du har fått hem din fina och att hon är på bättringsvägen , tänker på er båda stor varm kram/Diana

åse sa...

Så härligt att läsa Anna att din dotter är hemma igen, Hoppas nu ni får njuta av en fin sommar, dina bilder är verkligen sommarkänsla, underbart ljuvliga.

Kram till dig

Blommiga Rutan sa...

Verkligen skönt att höra att Ida fått komma hem från sjukhuset.Hon måste ha haft änglavakt!Lät ju som ett hemskt otäckt, allvarligt fall hon gjorde.
Hon är sååå söt på bilden med sin lilla vovve.

Härliga sommarbilder, lupiner är så fint, har tänkt mig ut på en liten morgonpromenad och plocka buketter med lupiner innan jag åker till jobbet idag.

Önskar dig en skön, fin och solig helg
Kramar Anncathrine

Anonym sa...

Underbara bilder Anna och så skönt att höra att Ida är utskriven.
Hon är så fin och så söt och jag hoppas hon inser vilken tur hon haft och att hon nu kan glädjas åt livet. Att hon har dig (och hela familjen) vid sin sida måste vara underbart för henne.
Tanka nu kraft och energi från Moder natur och varandra så kommer det här gå hur bra som helst.
Många tankar och kramar till er båda!

Channal sa...

Tack! Ida kommer bli bra! Blir lite efterkontroller o hittills har allt sett bra ut!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Kommer bli en del rehabilitering, sen blir allt bra!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja, nu vill vi bara njuta av sommaren!!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen änglavakt! Det är meningen att hon kommer göra något stort!

Naturen är fantastisk, blir nog en fredagsbukett med lupiner hemma hos mig med!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja, det kan bara komma något gott ur detta trauma!

KRAM!!

Paulahelenas sa...

Så underbara bilder , Anna! Och vilken tur att Ida är bättre :)

Många kramar till er /Paula

Home2tiny sa...

Blir så glad att läsa att fina Ida är hemma o mår så mycket bättre. Förstår att det blir en del rehab på vägen, men det fixar denna starka o goa tjej med hela sin fantastiska familj bakom sig. Jag önskar av hela mitt hjärta att ni får en skön o härlig sommar tillsammans. Kramisar till dig Anna. Tina

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du delar med dig av. Glad att din dotter mår bättre. Kram Anki

Asta sa...

Fantastiska bilder.
Jag är så glad och lättad över att det gick väl med din dotter. Stor kram till er båda, njut av sommaren.

Annika sa...

JAG är också så otroligt GLAD, Lättad och LYCKLIG över det du berättar! Tänk att hon är hemma!! OCH vad fin hon ser ut där hon sitter.
ÅÅÅ, vad skönt!
Jag har tänkt mkt på er! Rehab blir säkert bra, en del kämp, men det ska gå BRA!!!
Heja Ida!!
Naturen ja, den är min religion.
Kramar i massor, massor, massor!!!!

Husbilen Tuzzen sa...

Å så skönt att Ida är på bättringsvägen och att hon blivit utskriven från sjukhuset. Jag skickar varma tankar till henne och er.
Underbara bilder du bjuder på. Fantastiska.
Ta hand om dig.
Kram Helén

mammaxtre sa...

Åh vad skönt att höra att hon är hemma igen. Har tänkt massor på er men valt att inte fråga. Heja Ida!

Ha en fin kväll

Charlie sa ... sa...

Ja, så jätteskönt att Ida mår bättre och är hemma igen. Så fin hon är. Har också tänkt på er!

Finaste Anna...du skriver så vackert och dina bilder är som balsam för själen. Så vackert.

Sköt om er, ha en avkopplande helg!

Kärlek

Lotta

Vonkis sa...

Så skönt att hon har fått komma hem.

Channal sa...

Tack! Ja, det är så skönt att hon är på bättringsvägen.
KRAM!!

Channal sa...

Tack rara fina du!
KRAM!!

Channal sa...

Tack Anki!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack Asta!! Ja, det är så skönt!
KRAM!!

Channal sa...

Tack underbara du!! Ja, det blir en hel del rehab! Nu ser vi framåt!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack så mkt! Det värmer gott!

KRAM!!

Channal sa...

Tack för din tankar! Det värmer gott!

KRAM!!

Channal sa...

Tack, tack charmiga Lotta!!

Njut av din helg också!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen!!

KRAM!!

Mittgodastefinaste sa...

Så skönt att höra att din flicka är hemma.

Vilka vackra bilder, jag älskar lupiner och ja jag säger hundkex! Hade aldrig hört det andra namnet! Men har just nu en stor bukett på köksbordet!

Kram Jenny

Channal sa...

Tack!

Åh så härligt med en bukett hundkex, det är så vackert!

KRAM!!