söndag 26 mars 2017

Jösses vad gott det är!

Hej vänner! Ni missade väl inte att det var våffeldagen igår.
Jag bara ÄLSKAR våfflor. Får jag bestämma så vill jag ha blåbärssylt och lättvispad grädde på mina.


Frank vill ha sina våfflor naturella...



Vi var sugna på frasiga våfflor hela dagen igår. Så det blev våfflor till lunch och våfflor till kaffet.
Mums med blåbärssylt, lättvispad grädde och färska hallon.



Om du inte vill äta våfflorna med sylt och grädde är de utsökt goda att servera till lunch med rom, finhackad rödlök och créme fraîche.



I sommar kommer vi besöka Skärgårdsvåfflan i Oxelösund. Har du vägarna förbi får du inte missa det.
Där har fantasin inga gränser på tillbehör att ha på frasiga belgiska våfflor.
Galet smarriga i vacker skärgårdsmiljö. Titta in HÄR!


Den här helgen paxade jag för att få ha Frank.
Så har vi inte en liten hund eller min mamma så har vi en liten gullunge.


Kul att sitta och rita tillsammans. Frank håller kritan jättefint.


Hörrni! Vi har ju sommartid nu... måste dra fram min klocka en timma.
Och mannen har dragit fram möblerna på balkongen idag. Fantastiskt soligt och varmt vårväder. Älskar't!
Må solen även lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

17 kommentarer:

Sweet Pea sa...

Det blev inga våfflor för vår del :( Vi får ta igen det en annan dag istället. Blåbärssylt är ju så gott. Men även varm hjortron sylt och grädde. Himmel vad sugen jag blev på det nu.
Kram Petra

Mamma C sa...

Inga våfflor här, vi hade stoppat ner våffeljärnet till Spanien. Vet inte hur vi tänkte när vi packade. Så mysigt att få rå om sina små barnbarn.
(Ja, vi trivs faktiskt i stan. Vi är nästan lite förvånade själva.)
Kram mamma C

Channal sa...

Nu blev jag också sugen på våfflor med varm hjortronsylt och italiensk vaniljglass! Gahhhh!!

KRAM

Channal sa...

Låter härligt med stan! Visst är det mysigt med barnbarnen. Haha ja, hur tänkte ni där. Gott med våfflor i Spanien också =)

KRAM

åse sa...

Vilka mysig bilder från er dag ! Även här på sydkusten har vi bjudits på härligt vårväder idag, det är ljuvliga dagar vi har framför oss. Kram Åse

Channal sa...

Tack! Hoppas vårvädret håller i sig. Vill ha en varm vår.

KRAM

anettan sa...

Så gott. Jag åt faktiskt ingen våffla igår men det har ju att smurfa i sig en annan dag. Jag vill gärna ha hallonsylt och grädde. Kram Anette

Channal sa...

Hallonsylt är mumsigt det också! KRAM

Anne-Marie sa...


Inga våfflor för mig. Har faktiskt aldrig ens ägt ett våffeljärn.
Min mormor brukade göra riktigt goda våfflor när vi hälsade på henne och morfar i Småland.
Nu blir det “ordning och reda" på tidsskillnaden mellan Sverige och Kalifornien igen. :) Vi ställde ju om för ett par veckor sedan redan.
Kram!

Home2tiny sa...

Vilken mysdag med söta, lilla prinsen. Älskar också våfflor, men det blev tyvärr inga i helgen får bli till nästa helg i stället. Jag vill ha mycket grädde och färska bär på mina, mmmmm såå gott. Ha en härlig start på veckan fina Anna. Kramisar Tina

Annika sa...

Nej, inga våfflor för mig igår :-)
MEN jag gillar dem, såklart!! Brukar festa till det med sådana ibland till frulle häremma, men det blir för sällan, kan jag tycka.
GOTT är det, mums.
SÅ himla GULLIG han är, lille Frank.
Kram!!

Annika sa...

Våfflor är himla gott! Fast mer den svenska frasiga varianten med vispgrädde och hemgjord sylt än den amerikanska - de amerikanska är belgiska våfflor med stora hål och de är tyngre. Jag har tänkt länge att jag skulle vilja ha ett våffeljärn av den svenska varianten så jag faktiskt kan göra den sortens våfflor men det får vänta nu. Försöker ju göra mig av med grejer, inte samla på mig fler....
Frank ser nöjd ut :)
Kram

Channal sa...

Våfflor som är så enkelt o gott att göra. Du får skaffa dig ett våffeljärn. Skönt med sommartid och idag har vi sommar. Så varmt o underbar.

KRAM

Channal sa...

En riktig mysdag! Går lika bra med våfflor nästa helg :-)

KRAM

Channal sa...

Tack! Han är mitt hjärta❤ Våfflor brukar vi också ha på våra damträffar. Gott o mysigt.

KRAM

Channal sa...

Ett våffeljärn är billigt och tar inte så stor plats. Snart så har du ett i skåpet. Ja, han var glad och nöjd när han fick äta våfflor.

KRAM

sanpiseth40 sa...

nice article great post comment information thanks for sharing.
หนังเพลง